رئیس سیا: ویکی‌لیکس یک سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی است

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با حمله به وبسایت افشاگر ویکی لیکس، آن را یک "سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی" که توسط دولت‌هایی مانند روسیه مورد بهره برداری قرار می گیرد، توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا در سخنانی سازمان اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد که از ویکی لیکس برای ضربه زدن به کمپین انتخاباتی آمریکا استفاده کرده است.

رئیس سیا گفت: ویکی لیکس مانند یک سازمان اطلاعاتی متخاصم رفتار کرده و حرف می زند.

وی افزود: این سازمان در حالی که از کشورها و سازمان‌های غیر دموکراتیک کمک می خواهد به شدت روی آمریکا تمرکز می کند.

ویکی لیکس در واکنش به این سخنان تصویری از یکی از توییت‌های سال گذشته مایک پامپئو را منتشر کرد که در آن زمان نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا بود و با استناد به اسناد افشا شده توسط ویکی لیکس، علیه باراک اوباما و دفتر مرکزی حزب دموکرات موضع گیری کرد. این توییت مایک پامپئو بعدا حذف شد.

ویکی‌لیکس اخیرا هزاران سند محرمانه را منتشر کرده و مدعی شده که مربوط به جزییات نرم‌افزارهایی است که سازمان سیا به طور گسترده برای هک کردن وسایل ارتباطی و کامپیوتری از آن استفاده می کند.

به گزارش بی.بی.سی، این "سلاح‌های سایبری" افشا شده از ویکی‌لیکس، برای نفوذ سازمان سیا به کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و همچنین ابزارهای خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند و حتی مودم‌های اینترنت خانگی استفاده شده‌اند.

در واکنش به این اقدام، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.‌بی.‌آی) و سازمان سیا تحقیقات مشترکی را برای یافتن نحوه درز این اطلاعات به ویکی لیکس آغاز کرده اند.

افشاگری‌های ویکی لیکس در حالی انجام می‌شوند که دولت اکوادور دسترسی اینترنتی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در سفارت این کشور در لندن اقامت دارد را محدود کرده است.

جولیان آسانژ برای پرهیز از استرداد به سوئد به منظور محاکمه شدن به اتهام تعرض جنسی، از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 757712

وب گردی

وب گردی