حمایت پوتین و اردوغان از انجام تحقیق بین‌المللی درباره حمله خان‌شیخون

رییس‌جمهور روسیه و همتای ترکیه‌ای‌اش برانجام تحقیقات سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی درباره استفاده از این نوع سلاح در سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین در بیانیه روز پنجشنبه تاکید کرد که از رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به بررسی تحولات وضعیت سوریه پرداختند.

روسای جمهور دو کشور از انجام تحقیقات بین‌المللی حرفه‌ای و دقیق درباره حادثه حمله به خان شیخون حمایت کرده‌اند.

طبق آنچه در این بیانیه آمده است، پوتین و اردوغان تمایل‌شان را نسبت به ادامه همکاری برای تقویت و گسترش آتش‌بس در سوریه و حمایت از مذاکرات آستانه و ژنو ابراز کردند.

رییس‌جمهور ترکیه طی این تماس گفت که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه جنایت است.

روسیه در عین حال اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر استفاده دولت دمشق از گاز سارین در حمله به خان شیخون در سوریه که در نتیجه آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند را رد کرده است.

آنکارا پشتوانه قوی برای مخالفان سوریه به شمار می‌رود این در حالی است که روسیه از بشار اسد رییس‌جمهور سوریه حمایت می‌کند.

آمریکا بامداد جمعه گذشته حملات موشکی از دریا مدیترانه به یک پایگاه هوایی وابسته به دولت سوریه انجام داد و مدعی شد که این حمله تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون در ادلب بوده است.

واشنگتن نظام بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده این در حالی است که دولت اسد این ادعاها را کاملا رد می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 757747

وب گردی

وب گردی