نامه‌نگاری وزارت جهاد با صنعت/صادرات برخی کالاهای وارداتی مجاز شد

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت، اجازه صادرات کالاهای وارداتی جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده) را آزاد اعلام کرد. این نامه که از سوی علی‌اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی به مجتبی خسروتاج، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ارسال شده آمده است: ذخایر سایر کالاهای اساسی علی رغم یارانه ای بودن با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالای بورس کشاورزی ایران بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، طبق تبصره ذیل بند "یک" مصوبه هیئت وزیران محترم تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.

متن کامل نامه مهرفرد به خسروتاج به شرح زیر است:

جناب آقای خسروتاج

معاون محترم توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی خارجی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت

موضوع: صادرات کالاهای گندم، جو، آرد ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده)

با سلام و احترام

احتراما، بازگشت به نامه شماره ۹۵/۱۰۰/۷۰۴۱۰ در خصوص اعلام نظر پیرامون صادرات کالاهایی از قبیل جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده) همانگونه که در نامه شماره ۹۵/۵۰/۴۷۱۱ مورخ ۹۵/۱۱/۱۰ اعلام گردید، صادرات کالاهای مذکور از نظر این وزارت بلامانع می باشد.

در خصوص سایر کالاهای استعلام شده شامل گندم و آرد، علیرغم یارانه ای بودن با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالاهای کشاورزی بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، طبق تبصره ذیل بند یک مصوبه هیات محترم وزیران به شماره ۳۲۳/۹۳/م/ت/۵۰۴۲۹ ه مورخ ۹۵/۱/۱۶ تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:نقاشی

کد خبر: 757765

وب گردی

وب گردی