عبده تبریزی: وضعیت بازارها در سال ۹۶ ارتباط مستقیم با انتخابات دارد

عضو شورای عالی بورس گفت: طبعاً وضعیت بازارها در سال ۹۶ ارتباط مستقیم با وضعیت سیاسی و از جمله انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین عبده تبریزی گفت: شرایط جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا حدی در کشور فراهم شده است، اما تداوم این روند بستگی به کنترل تورم و نرخ ارز و ادامه‌ سیاست‌های جاری دارد.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به ابعاد بین‌المللی فاینکس ۲۰۱۷ افزود: طبعاً اگر شرایط سیاسی به گونه‌ای پیش برود که نرخ ارز پرش کند، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس کشور هم به مثابه‌ زیرمجموعه‌ کل سرمایه‌گذاران خارجی، دچار تأخیر و آسیب جدی خواهد شد؛ بنابراین، نرخ ارز نباید دچار نوسانات و تلاطم‌های شدید شود، هر چند که متناسب با نیاز اقتصاد و در شرایط بازار باید قیمت آن اصلاح شود.

عبده تبریزی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر شرایط بسیار تسهیل‌شده، اما فکر می‌کنم هنوز هم سرمایه‌گذاران خارجی محافظه‌کارانه وارد بازار سرمایه ما خواهند شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اینکه خارجی‌ها بیایند و یک شرکت خاصی را بخرند و روی آن کار کنند یا در صندوق‌های اختصاصی فعالیت کنند، بیشتر احتمال وقوع دارد تا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سبد سهام در بورس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: طبعاً وضعیت بازارها در سال ۹۶ ارتباط مستقیم با وضعیت سیاسی و از جمله انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:نقاشی

کد خبر: 757768

وب گردی

وب گردی