دستمزد میلیاردی کی روش سوژه رسانه های چینی

یک روزنامه چینی در گزارشی به موضوع بی‌پولی فدراسیون فوتبال ایران و قرارداد میلیاردی سرمربی تیم ملی پرداخته است.

به گزارش ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران صدرنشین گروه A در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 است و نتایج بسیار خوبی کسب کرده اما رسانه‌های چینی در گزارشی جالب توجه به مشکلات فدراسیون فوتبال ایران کشورمان پرداخته‌اند.

در گزارش یک رسانه چینی آمده است: مشکلات در فوتبال ایران از قبل از جام جهانی 2014 برزیل وجود داشت، جایی که کارلوس کی‌روش هم به وجود چنین مشکلاتی در تیم خود اعتراف کرد. کی‌روش توانسته این تیم را به جام جهانی برساند و حالا امیدوار به صعود مجدد است.

به نظر می‌رسد در این سال‌ها تحریم‌های اقتصادی تأثیر خود را در تیم ملی ایران گذاشته است. دوری ایران از فرهنگ غرب در این سال‌ها هم باعث شده راه‌های فوتبالی مورد توجه سران فوتبال در ایران قرار گیرد تا فرهنگ ایرانی را به دنیا نشان دهند.

علاوه بر شهرت سینمای ایران در سال‌های اخیر، فوتبال تبدیل به یک راه جایگزین برای ایران شده است تا تفاوت‌های ایدئولوژیکی و فرهنگ خود را به جهان نشان دهد. به همین خاطر بود که می‌توانیم ببینیم قبل از بازی ایران و نیجریه در جام جهانی یک تابلو فرش زیبا از فرهنگ ایرانی به تیم مقابل داده می‌شود تا فرهنگ ایرانی بیشتر به رخ جهانیان کشیده شود. همانطور که رئیس جمهور ایران گفت «فوتبال ابزاری برای ایران است که می‌تواند روابط نزدیک و فرهنگی با جهان برای ایران ایفا کند.»

در جام جهانی 2006 بحث‌های زیادی درباره تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد. به دلیل بودجه محدود و فقر فدراسیون فوتبال گفته شد لباس بازیکنان ایران که کیفیت نامطلوبی داشت، آب رفته و کوچک شده است و به همین خاطر آنها نمی‌توانند پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کنند. در سال 2012 کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت یک میلیون دلار به فدراسیون فوتبال ایران کمک کند ولی موفق به این کار نشد.

لغو اردوهای تمرینی قبل از جام جهانی و پیدا نشدن حریف برای بازی دوستانه با ایران از جمله مشکلات دیگری است که فدراسیون فوتبال ایران با آنها روبرو شده و نتوانسته این مشکلات را حل کند. هر چند مشکلات مالی زیادی در فدراسیون فوتبال ایران دیده می‌شود اما با این حال پرداخت سالیانه 2 میلیون دلار به کارلوس کی‌روش و تهیه پرواز چارتر نشان از توانایی مالی فدراسیون ایران دارد.

601

کد خبر: 757784

وب گردی

وب گردی