درخواست پاریس : آتش بس واقعی در سوریه

وزیر امور خارجه فرانسه در پکن بار دیگر بر لزوم برقراری آتش بس حقیقی در سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزای صدا و سیما، ژان مارک ارو در نشست خبری مشترک با وانگ ایی وزیر خارجه چین گفت ما به دنبال توسعه تبادلات خود نه تنها در حوزه گردشگری بلکه در حوزه اقتصادی، فرهنگی و علمی تا سال دوهزار و بیست هستیم.

ژان مارک ارو گفت نمونه های بسیاری وجود دارد که تایید می کند همکاری ما در حوزه راهکارهای جهانی در سطح خوب و قابل قبولی است. من معتقدم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه هرچه که باشد تبادلات ما به نفع هر دو طرف و برای ایجاد موازنه در جهان باید حفظ شود.

سوریه و آتش بس

ژان مارک ارو در خصوص رخدادهای سوریه گفت باید آتش بسی واقعی برقرار شود که نیروهای سوری نیز به آن عمل کنند. این تضمینی برای جامعه بین الملل است. این راه از سرگیری روند سیاسی حل بحران سوریه است. این راه از سرگیری مذاکرات برای انتقال قدرت در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. هیچ راه دیگری امکان پذیر نیست که ما بخواهیم در وهله اول با تروریسم، داعش و النصره مبارزه کنیم و همزمان به صلح، ثبات، امنیت و سازش در سوریه برسیم. این خط مشی و اولویت ماست.

من از چین به دلیل مواضع مستقل و عاقلانه اش و به ویژه نقشی که در این زمینه در شورای امنیت سازمان ملل متحد ایفا کرد قدردانی می کنم.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: نقاشی

کد خبر: 757785

وب گردی

وب گردی