'ژان مارک ارو' وزیر امورخارجه فرانسه روزجمعه تاکید کرد که اظهارات بشار اسد رییس جمهوری سوریه درمورد حملات شیمیایی غیر واقعی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، ارو با ابراز ناراحتی نسبت به سخنان بشار اسد، افزود : این اظهارات نوعی پروپاگاندا (تبلیغات) است.
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفته بود حمله شیمیایی به خان شیخون صد در صد ساختگی است.
بشار اسد با تاکید بر این که سوریه هیچ سلاح شیمیایی ندارد، گفت : با انجام یک تحقیق بین المللی بی طرفانه و مشارکت کشورهای بی طرف موافق است.
وزیر خارجه فرانسه در ادامه با ادعای اینکه' اظهارات اسد نشانه خودخواهی است که ما باید به آن پایان دهیم' افزود : ما به یک آتش بس حقیقی نیازمندیم.
ارو اخیرا تاکید کرده بود: کشورش به دنبال حل دیپلماتیک بحران سوریه است و اقدام نظامی در دستور کار پاریس نیست.
اظهارات این مقام فرانسوی درحالی است که آمریکابامدادجمعه گذشته با شلیک 59 موشک کروز به پایگاه هوایی الشعیرات دراستان حمص حمله کرد. این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد.
انفجارشیمیایی در خان شیخون پس ازحمله هوایی سوریه به تروریست‌های گروه تحریرالشام رخ داد و برخی رسانه‌ها از احتمال انفجار زرادخانه شیمیایی تروریست‌ها در جریان این حملات نوشته‌ اند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 757796

وب گردی

وب گردی