خطیب نماز جمعه تهران خواستار تعمیم اخلاق اسلامی به جامعه شد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اخلاق خدایی و تقوای الهی در اعتکاف مردم گفت: وقتی این نوع اخلاق به جامعه تسری یابد؛ اگر رئیس جمهور ، وزیر و وکیل بشویم برای ما مهم نیست و همه برای خدا کار خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اخلاق خدایی و تقوای الهی در جریان اعتکاف مردم به خصوص جوانان گفت: وقتی این نوع اخلاق به جامعه تسری یابد آن وقت اگر رئیس جمهور ، وزیر و وکیل بشویم برای ما مهم نیست و همه برای خدا کار خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود : آن وقت است که همه با هم هستیم و هیچ تهدیدی ما را مزاحمت نخواهد کرد.

وی گفت : در آن صورت همه در سایه لطف خدا یک واحد هستیم و آن وقت قدرت ، عظمت و نور پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حضور حماسی ملت ایران در پای صندوق های رای باعث ترس دشمن و شادی شهداست افزود: حضور حماسی ملت در پای صندوق های رای اعلام بیعت مجدد با نظام و حاکمیت آرای مردم در سرنوشت خویش است.

صدیقی افزود: انتخابات ، سرنوشت و آبروی کشور و اقتدار نظام است.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه انتخابات حق سرنوشت مردم است گفت : زیرا کشور مال مردم است و اگر در انتخابات حضور نیابند در واقع حق سرنوشت خود را از دست داده اند و نمی توانند از حق خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وجوه انتخابات تکلیف است گفت: از آنجا که نظام و انقلاب در خطر است بنابراین تکلیف ما حضور در پای صندوق های رای است .

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به گسیل نیروهای مدافع حرم گفت : در این نیروها یک گروهکی و بوالهوس نیست و همه بندگان صالح خدا هستند که به خاطر اسلام ، دین و دفاع از حرم اهل بیت و جریان مقاومت اعزام می شوند و ادامه دهنده راه امام و شهیدان هستند .

وی با بیان اینکه ما مقاومت را استمرار می بخشیم و تا آخر ایستاده ایم گفت : حضور در پای صندوق های رای حمایت از این جبهه هاست و برای خود ما نیز عزت و اقتدار می آفریند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران تهرانی به رعایت تقوا به برگزاری مراسم اعتکاف و حضور بیشمار معتکفان در مساجد اشاره کرد و گفت : این افراد یک بار دیگر جامعه اسلامی را بیمه کردند .

وی با بیان اینکه جهاد از ارکان دین مبین اسلام و خیمه سرافرازی امت اسلامی است سپاهیان و ارتشیان را از اولیای خدا برشمرد و افزود : پیشمرگان ولایت و قران همواره اماده جان نثاری در راه دین و امت خود هستند .

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود محبت و عبادت را از امتیازات دین مبین اسلام دانست و گفت : ترک بندگی و عبادت زندگی انسان را تلخ می کند .

وی با اشاره به اینکه بعضی از گناهان علاوه براینکه حجاب آبرو را کنار می برد این دست از گناهان را عاملی برای به نقبت کشاندن جامعه و مانع استجابت دعا خواند .

امام جمعه موقت تهران همچنین گناه را بنای خانمان سوز و عبادت را منشا خیر و صلاح در این دنیا و اخرت توصیف کرد و افزود : کسانی که بهشت را باور می کنند دربند شهوت گرفتار نمی شوند و با اقامه نماز خود را کنترل می کنند .

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 757798

وب گردی

وب گردی