برگزاری اعیاد مسیحیان در لبنان در میان تدابیر امنیتی

مراسم «جمعه بزرگ» و «عید پاک» مسیحیان امسال در شرایطی در لبنان برگزار می شود که تدابیر امنیتی ویژه ای برای محافظت از کلیساها اتخاذ شده است. به نظر می رسد حمله تروریستی هفته گذشته به 2 کلیسا در مصر در این تصمیم تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، حضور نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف کلیساها بیشتر از قبل شده و ایست های بازرسی با کنترل و دقت بیشتری بر رفت و آمدها نظارت می کنند.

«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان دیروز (پنجشنبه) در بخشنامه ای از استانداران خواست تا هرچه سریعتر مقدمات لازم برای هماهنگی و همکاری بین شهرداری ها و نیروهای نظامی و امنیتی و پلیس را به منظور حفظ امنیت کلیساها و اماکن برگزاری مراسم جمعه بزرگ و عید پاک مسیحیان فراهم سازند.

این تدابیر ویژه تا پایان مراسم مربوط به عید پاک در روز سه شنبه آینده ادامه پیدا خواهد کرد.
حادثه اخیر انفجارهای تروریستی یکشنبه گذشته در 2 کلیسا در شهرهای طنطا و اسکندریه مصر نگرانی ها درباره احتمال وقوع حوادث مشابه در لبنان را افزایش داده است. به ویژه اینکه لبنان پیش از این هم در معرض تهدیدهایی از این قبیل قرار داشته و نهادهای امنیتی این کشور توانسته اند بسیاری از طرح های تروریستی را پیش از اجرا کشف کرده و آن را ناکام بگذارند.

نکته ای که باعث اتخاذ تدابیر بیشتر در این زمینه می شود این است که گفته می شود عامل انفجار کلیسای اسکندریه پس از بازداشت در کویت و هنگام سفر به مصر به لبنان سفر کرده و از فرودگاه بین المللی بیروت به مصر رفته است. بنابراین حضور وی در لبنان یا دست کم عبور از لبنان اقتضا می کند تدابیر بیشتری برای تامین سلامت مردم و تجمعات عید اندیشیده شود.
حدود 30 درصد از جمعیت لبنان را مسیحیان تشکیل می دهند که در کنار مسلمانان به صورت آزادانه زندگی می کنند و به فعالیت های مذهبی خود می پردازند.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 757844

وب گردی

وب گردی