صنایع برتر بورس در هفته جاری/فاینکس، دریچه ای برای تعالی و توسعه بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده عنوان کرد: فاینکس می تواند به عنوان دریچه ای برای تعالی و توسعه بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ سهامداری محسوب شود.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره روند معاملاتی بورس در هفته ای که گذشت، گفت: طی هفته گذشته بازار سرمایه با اقبال همراه بود و در حال حاضر به دلیل خوش بینی هایی که در زمینه احتمال ورود نقدینگی به بازار وجود دارد سرمایه گذاری در این بازار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

به گفته وی، ابهام در خصوص وضعیت عملیاتی بانک ها و نیز عدم بازگشایی نمادهای این گروه منجر به تشدید گمانه ها زنی ها از وضعیت نامناسب این گروه از شرکت ها شده است.

آقابزرگی در ادامه بیان کرد: منویات رهبری درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد اشتغال و تولید به طور مستقیم بر روی صنایعی که دستخوش واردات بی دلیل و غیرقابل توجیه برخی محصولات بودند تاثیرگذار خواهد بود، بعنوان مثال در صورت جلوگیری از قاچاق لاستیک، به طور حتم فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی با اقبال و توفیق بیشتری روبرو می شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده پیش بینی خود از صنایع برتر تا پایان هفته جاری را اینگونه بیان کرد: صنایع قطعه سازی خودرو، خودرو سازی، پتروشیمی، پالایشگاه و همچنین بدلیل افت پیاپی کامادینی در گروه فلزات اساسی و کاهش قیمت سهام این گروه از شرکت ها در بورس میتوان سهام این شرکت ها را به عنوان صنایع برتر قلمداد کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه بورس، بیمه و بانک که به عنوان مهمترین رخداد در جهت آگاهی رسانی و فرهنگ سازی در زمینه سرمایه گذاری تلقی می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه این موقعیت تنها یکبار در سال برای فعالان و عرضه کنندگان خدمات بوجود می آید، میتواند به عنوان دریچه ای برای تعالی و توسعه بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ سهامداری محسوب شود.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: وظیفه آحاد فعالان در بازار سرمایه است تا از این فرصت جهت حمایت از منافع و صنعت خود استفاده و نیز بطور فعال در زمینه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی فعالان این بازار مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در پایان گفت: در صورت موجود بودن محصولات و ابداعات جدید، میتوان از فاینکس در راستای رونمایی و اشاعه ابزارهای معمول در بازار سرمایه نیز بهره برد، لازم به ذکر است که نحوه و تنوع ارایه خدمات ازسوی شرکت های فعال در این حوزه نیز توسط استفاده کنندگان و فعالان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 757862

وب گردی

وب گردی