امداد رسانی به سیل زدگان ادامه دارد/ انجام  10 عملیات امداد توسط اورژانس آذربایجان شرقی در مناطق سیل زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از انجام 10 مورد عملیات امداد و نجات توسط امدادگران این جمعیت در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این عملیات ها در دو بخش حوادث سیل و جاده ای در سطح استان انجام شده اند.

به گزارش ایسکانیوز سعید کنعانی در جمع خبرنگاران افزود: بدنبال بارش شدید باران در آذربایجان شرقی و وقوع سیل و آبگرفتگی در پاره ای از روستاها ، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به کمک سیل زدگان شتافته اند.

وی ادامه داد: ازصبح امروز جمعه 25 فروردین بدنبال ورود سامانه بارشی و بارش شدید باران در سطح استان نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بحالت آماده باش در آمده و ضمن پوشش حوادث جاده ای نسبت به امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی معابر و منازل در روستاها پرداختند .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی که بهمراه نجاتگران و تیم های امدادی در صحنه امدادرسانی حضور یافته و تعدادی از عملیات ها را از نزدیک مدیریت و بر سایر عملیاتها ی نجاتگران از طریق سیستم ارتباطی نظارت می کرد، اظهار داشت: از صبح امروز تاکنون نجاتگران جمعیت هلال احمر در سطح استان 10 مورد عملیات امدادرسانی انجام داده اند که از این میان 5 مورد عملیات امدادرسانی مربوط به حوادث جاده ای و5 مورد عملیات امدادرسانی مربوط به سیلاب و آبگرفتگی در محیط های روستایی بوده است .
کنعانی خاطر نشان کرد: نجاتگران هلال احمر آذربایجان شرقی در 4 شهرستان استان متشکل از چاراویماق، روستای آرازگونی' ، بستان آباد روستای نهر ، شهرستان ویژه مراغه روستای بیان لوجه و روستای کاسین از توابع ورزقان و بیرق باسمنج مراجعه کرده و به رفع آبگرفتگی منازل اقدام کرده اند.
وی تشریح کرد: در مواقع بارندگی و سیلاب جمعیت هلال احمر محیط های روستایی را که متولی خاصی ندارد پوشش داده ودر شهر ها بعنوان نیروی کمکی در کنار آتش نشانی و شهرداری در حد توان در خدمت حادثه دیدگان است.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی از دیشب تاکنون با بارش باران مواجه بود و جاری شدن سیل در رودخانه های بزرگ استان خساراتی همچون تخریب برخی راه ها را به دنبال داشت.
شدت بارش در شهرستان های جنوبی آذربایجان شرقی بیشتر بود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 757867

وب گردی

وب گردی