اختصاص ردیف بودجه متمرکز برای جذب اعضای هیات علمی جدید

سرپرست معاونت اداری و مالی وزارت علوم اعلام کرد: وزارت علوم از ردیف بودجه جذب اعضای هیات علمی جدید به دانشگاه هایی که برای جذب هیات علمی با مشکل منابع مالی مواجه باشند، کمک می کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین امید گفت: در لایحه بودجه سال ۹۶، یک ردیف در اعتبارات متمرکز وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه ها اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: ردیف بودجه جذب اعضای هیات علمی جدید تا سال ۹۲ فعال بود که بعد از آن حذف شد و این ردیف دوباره در سال ۹۶ احیا شد و دانشگاه هایی که برای جذب هیات علمی با مشکل منابع مالی مواجه باشند، وزارت علوم از این بودجه متمرکز به آنها کمک می کند.

سرپرست معاونت اداری و مالی وزارت علوم توضیح داد: لایحه بودجه در مهر ماه بسته شده و در آبان و آذر ماه نهایی شده و پایان سال بسته می شود بنابراین اگر کسی در طول سال جذب دانشگاه ها شود در قانون بودجه برای وی حقوقی پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: این ردیف متمرکز برای کسانی است که بعد از تصویب قانون بودجه، جذب دانشگاه ها می شوند و براساس سهمیه ای که وزات علوم به دانشگاه ها اختصاص می دهد، نیرو جذب می کنند و در طول سال حقوق آنها از این ردیف تامین می شود.

از سال جاری دانشگاه هایی که برای جذب هیات علمی با مشکل منابع مالی مواجه باشند، می توانند از این بودجه متمرکز وزارت علوم کمک بگیرند.

منبع: مهر

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 757890

وب گردی

وب گردی