آمریکا نیروی نظامی به سومالی اعزام می‌کند

ارتش آمریکا در حال اعزام ده‌ها نیروی نظامی به سومالی است که این اقدام در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، در بزرگترین استقرار نیروی نظامی در سومالی در دو دهه اخیر، آمریکا در حال اعزام ده ها نیروی نظامی به این کشور است.

آمریکا در سال 1993 میلادی پس از آنکه دو فروند بالگرد در شهر موگادیشو پایتخت سومالی سرنگون شد، نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کرد. ولی فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا روز جمعه تاکید کرد که استقرار نیروهای نظامی آمریکایی تنها برای آموزش لجستیکی ارتش سومالی خواهد بود، که در حال مقابله با تروریست های الشباب هستند. حدود 40 نظامی آمریکایی در سومالی مستقر می شوند.

آمریکا طی سال های اخیر، تعداد محدودی از نیروهای عملیات ویژه را برای ارائه مشاوره نظامی به سومالی اعزام کرده و ترامپ اخیرا ماموریت این نظامیان را تمدید کرده است.

محمد عبدالهی محمد رئیس جمهور جدید سومالی هفته گذشته آغاز حمله جدیدی علیه تروریست های الشباب را اعلام کرده است. تروریست های الشباب که طی سال های اخیر مسئولیت حملات زیادی را بر عهده گرفته اند، اخیرا اعلام کردند که تشدید حملات خونین و مرگبار این گروه در پاسخ به تصمیم ترامپ برای تمدید ماموریت نیروهای آمریکایی بوده است.

یکشنبه گذشته نیز فرمانده جدید ارتش سومالی از یک بمبگذاری انتحاری جان سالم به در برده است. در این حمله انتحاری حداقل 13 نفر کشته شدند. یک روز بعد نیز در یک حمله انتخاری دیگر در یک دانشکده نظامی در موگادیشو حداقل 5 سرباز کشته شدند.

منبع: تسنیم

305/300

کد خبر: 757918

وب گردی

وب گردی