اعلام نشست ها و کارگاه های آموزشی هفتمین دوره جایزه عکس «شید»

نشست ها و کارگاه های آموزشی هفتمین دوره جایزه عکس «شید» با عنوان «هفته عکس مستند اجتماعی ایران» از امروز ۲۶ فروردین ماه در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، این برنامه ها شامل نشست و سخنرانی، نمایش آثار و کارگاه های تخصصی است. نخستین برنامه از سلسله نشست های هفتمین دوره جایزه عکس «شید» نشست «از ایده تا شروع یک پروژه مستند» (تجربیات مدرسه رسانه و ژورنالیسم دانمارک) است که با حضور محمدرضا سلطانی دانش آموخته این مدرسه برگزار می شود. این جلسه شنبه ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

برنامه نشست ها در روز یکشنبه ۲۷ فرودین ماه از ساعت ۱۷ با نمایش مجموعه آثار علی خارا با عنوان «جنگ در سوریه» آغاز می شود. در بخش دوم از ساعت ۱۸ حیدر رضایی درباره «عکاسی مستند در رسانه‌ خبری» صحبت می کند.

برنامه های روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه به نمایش مجموعه آثار عکاسان اختصاص دارد. در بخش نخست با عنوان «عکاسی خیابانی» مجموعه آثار سمانه غلام نژاد و مهدی سعادتی به نمایش گذاشته می‌شود. مدیر این جلسه پیمان هوشمندزاده است. از ساعت ۱۸ نیز نشستی با عنوان «پلاسکو؛ عکاسی بحران» برگزار می‌شود که به نمایش آثار فواد اشتری، حسین اسماعیلی و امین خسروشاهی اختصاص دارد و وحید سالمی عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس مدیر این جلسه است.

سه شنبه ۲۹ فروردین ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ «کارگاه عملی انتخاب عکس» با حضور پیمان هوشمندزاده و آرش خاموشی برگزار می شود. این کارگاه در قالب نمایش خصوصی عکس به مدرسان کارگاه برپا می شود و علاقه مندان به حضور در این کارگاه باید مجموعه عکس‌های خود و ابزار نمایش (مانند لپ‌تاپ و غیره) را همراه داشته باشند.

بخش دیگر به نمایش پروژه مستند «مُنا هوبه فکر» اختصاص دارد که از ساعت ۱۷ آغاز می شود.

آخرین برنامه نشست های این دوره از جایزه «شید» در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در بخش نخست از ساعت ۱۷ به «معرفی آژانس عکس ایران ایمیجز» با نمایش آثاری از کلکسیون محمد گل جامجو و در بخش دوم از ساعت ۱۸ به نشست تخصصی «عکاسی مستند اجتماعی؛ هوای تازه» با حضور کیارنگ علایی اختصاص دارد.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز هفتمین دوره جایزه عکس «شید» پنج شنبه (۳۱ فروردین) از ساعت ۱۸ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

نمایش آثار بخش نمایشگاهی این دوره از جایزه «شید» تا سوم اردیبهشت در گالری ممیز ادامه دارد.

نشست های هفتمین دوره جایزه عکس «شید» از شنبه ۲۶ فروردین ماه تا چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در گالری ممیز خانه هنرمندان برپا می شود. شرکت در این نشست ها و کارگاه های آموزشی برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.

دریافت کننده: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 757929

وب گردی

وب گردی