تعداد مفقودان به 31 نفر رسید/اسکان ضروری 1330 نفر

معاونت عملیات امداد و نجات تعداد مفقودان احتمالی سیل و آبگرفتگی را تا ساعت 10 صبح 31 نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاهین فتحی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان تا ساعت 10 صبح امروز به ایسکانیوز گفت: ٥استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی،کردستان،زنجان و مازندران و 18 شهرستان شامل مراغه،چارایماق،هریس،بستان آباد،ورزقان،شبستر،تبریز،عجب شیر،آذرشهر،ملکان،سراب،ارومیه، اشنویه،نقده،پیرانشهر،سقز،زنجان و نور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بودند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات تا ساعت 10 صبح امروز به 33 شهر و روستا و به هزار و 150 نفر خدمات امدادی ارائه کرده همچنین هزار و 330 نفر اسکان اضطراری داده شدند همچنین 15 نفر به مناطق امن و 6 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: این حادثه تا کنون 9 فوتی داشته است و تعداد مفقودان احتمالی این حادثه 31 نفر (آذرشهر،عجب شیر) تخمین زده می شود.
وی تاکید کرد: ماموران سازمان امداد و نجات ٤٦تیم(١٩٧نفر) 69 واحد مسکونی را از آب تخلیه کردند. همچنین امدادرسانی در ٣ استان آذربایجان شرقی و غربی ومازندران ادامه دارد.

این درحالی است که عباس حسن‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان ارومیه گفت: بیشترین میزان بارش در ارومیه در بخش بخش سیلوانا و در منطقه مرگور اتفاق افتاده بود، به‌علت طغیان رودخانه باراندوز در 7 روستای اطراف آن برخی منازل آسیب دیدند و آبگرفتگی معابر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این منطقه سه فقره پل دچار آسیب جدی شدند، هم‌چنین محور راژان به زیوه مسدود است که با استقرار اکیپ راهداری پیش‌بینی می‌شود تا 24 ساعت آینده محورهای اصلی دسترسی به روستاها بازگشایی شود و پل هاشم‌آباد بازسازی شود.

فرماندار ارومیه گفت: هم‌چنین آب‌گرفتگی در طول مسیر و خسارت‌ها به زمین‌های زراعی را شاهد هستیم، اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

حسن‌خانی اظهار کرد: هم‌چنین پل برده سور سیلوانا که در مسیر اصلی قرار دارد نیز دچار ترکیدگی شده و امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه نازلو چای نیز موجب آب‌گرفتگی در روستاهای پائین‌دست شده که اکیپ‌های امدادرسان برای کمک‌رسانی و توزیع آذوقه در میان سیل‌زدگان در این مناطق نیز مستقر شده‌اند.

فرماندار ارومیه با بیان این‌که در برخی نقاط ارومیه بارش باران بیش از 60 میلی‌متر بوده است، گفت: وجود برف در ارتفاعات و بارش شدید باران موجب سیلاب شد که با آمادگی کامل ستاد بحران حادثه به‌خوبی مدیریت شد و طی ساعات آینده تخلیه آب در همه روستاها انجام خواهد شد.

حسن‌خانی با بیان این‌که در خود شهر ارومیه موردی از سیل‌زدگی گزارش نشده است، یادآور شد: مشکلات به وجود آمده در روستاها نیز با تدابیر اندیشیده شده در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

خبرنگار و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 757963

وب گردی

وب گردی