تجلیل از افتخارآفرینان هنر و رونمایی از کتاب هویت موسیقی شوشتر

در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در اهواز از کتاب هویت موسیقی شوشتر رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان، سرپرست معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان در این مراسم که شامگاه جمعه همراه با تجلیل از افتخارآفرینان هنرمند برتر سال گذشته، پیشکسوتان فرهنگی و هنری خوزستان و همچنین رونمایی از کتاب هویت موسیقی شوشتر از کاظم پوره بود، اظهار کرد: این هفته آغاز گرامیداشت شهید آوینی است و حوزه هنری خوزستان هماهنگ با سراسر کشور برنامه های متنوع و متناسب این هفته را برگزار می کند.

محمد غدیرزاده تصریح کرد:حوزه هنری خوزستان با یک نگاه ویژه در فرآیندی جدید از همه هنرمندان می خواهد که مطالبه گرایانه خواسته های خود را از ما بخواهند و ما نیز در حد توان آنها را تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه های بسیاری را شروع کردیم که از آن جمله می توان به انتصاب وحید کیانی در آفرینش های ادبی اشاره کرد. از هفته آینده در این مکان مجددا شمع محفل شعر روشن و جلسات داستان نیز در سرای هنر آغاز می شود. از ابتدای سال بر آن شدیم تا اول رسم تقدیر و تشکر از زحمات سالانه و همچنین هنرمندان جوانی که رویش های انقلاب اسلامی هستند برای دلگرمی بیشتر داشته باشیم.

غدیرزاده با اشاره به اکران فیلم های منتخب جشنواره رویش بیان کرد: تکریم و دلجویی از خانواده شهید مدافع حرم هنرمند را نیز در کنار جلسات نقد و بررسی برای این هفته داشتیم. بهنام کاوه از حوزه هنری خوزستان جزو ۲۲ نفر منتخب کشوری بود که در جشنواره فجر آبادان نیز شرکت کرده بود.

وی در پایان اظهار کرد: با دو هنرستان آمنه و خوارزمی کارهای بسیار خوبی انجام دادیم و برای جذب مخاطب، هنرجویان و علاقمندان جدید، یک ساز و کار نوین را تدوین کردیم.

حبیب باوی ساجد پایه گذار واحد فیلمسازی در حوزه هنری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: حوزه هنری خوزستان فارغ از هرگونه اندیشه متضاد با این حوزه، تنها بر مبنای استعدادها و توانایی شخصی افراد از آنها حمایت می کند و هیچ گونه نظرات شخصی را در فعالیت های خود لحاظ نمی کند. امیدوارم این نگاه همچنان ادامه پیدا کند.

مرتضی سبزقبا یکی از هنرمندان تقدیر شده نیز در این مراسم اظهار کرد: استان ما چهار سالی است که یتیم است، از آنجا که تولیدات حرفه ای سینمای ما مصبش همیشه حوزه هنری خوزستان بوده وقتی تولیدات ما در حوزه سینمایی به صفر می رسد یعنی تولیدات هنری ما در خوزستان به صفر رسیده است. سال ۹۴ و ۹۵ این تولیدات به صفر رسیده بود و این برای نسل هنرمندان توانمند خوزستانی اصلا خوب نیست.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رئیس هنرستان دخترانه حضرت آمنه (س)، رئیس هنرستان دخترانه خورازمی، مؤسس و رئیس کتابخانه علوم ایران به دلیل همکاری در برگزاری برنامه های هفته فرهنگ انقلاب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

عبداله ساکیه یادگار هشت سال دفاع مقدس و از مبارزان انقلاب اسلامی، عبدالصاحب رومزی پور نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری، محمد زهرتی پور نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری نیز در بخش نویسندگان و پژوهشگران ادبیات پایداری مورد تجلیل قرار گرفتند.

احمد مکاری، مهدی طرفی، حبیب باوی ساجد (دارنده جوایز بین المللی)، سید مرتضی سبزقبا از دزفول (چهره ملی و بین المللی سینمای کوتاه) و امید فاضلی نقاش و مدرس هنرهای تجسمی در بخش هنرمندان فیلم ساز و تجسمی انقلاب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

محمد بقالان شاعر و دارنده چندین اثر شعر، عبدالرسول سعادت پیشکسوت شعر خوزستان، احمدرضا کیماسی از پیشکسوتان شعر استان و صدیقه صنیعی در بخش اساتید شعر مورد تجلیل قرار گرفتند.

مجید شمسایی، رئیس مرکز موسیقی صدا و سیمای خوزستان، احمد نیک پی آهنگساز و موسیقی دان خوزستان، کاظم پوره آهنگساز، پژوهشگر و مؤلف کتاب هویت موسیقی شوشتر و مصطفی نیک پی آهنگساز و نوازنده صاحب نام خوزستان نیز در بخش پیشکسوتان هنر موسیقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مهرناز سروش زاده از شهرستان دزفول افتخارآفرین سال گذشته، ساناز موسوی افتخار آفرین سال گذشته در جشنوراه بین المللی فجر، سیاوش عالیپور نویسنده و کارگردان کشور و افتخارآفرین جشنواره بین المللی فجر، میلاد هارونی کارگردان، بازیگر و افتخارآفرین سال گذشته، ایزد ایروانی افتخارآفرین سال گذشته از دزفول، سجاد دریس، بهنام کاوه نویسنده و کارگردان نمایش های خیابانی سال گذشته در جشنواره فجر و هنرمند منتخب حوزه هنری کشور با عنوان هنرمند انقلابی در بخش افتخارآفرینان سال گذشته مورد تجلیل قرار گرفتند.

یلدا دهقانی از سربندر، شهرزاد زاهی پور از آبادان، شیما سوزنگری از آبادان، وفا رشیدی، زهرا خسروی از سربندر، مهدی حردانی از سربندر، دانیال حسناوی و میلاد دریس در بخش استعدادهای جوان هفته هنر انقلاب اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

دریافت کننده: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 758010

وب گردی

وب گردی