درصورتی که ترامپ دنبال جنگ باشد، کره‌شمالی آماده است

مقام‌‌های کره‌‌شمالی اعلام کردند در صورتی که رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به دنبال جنگ با این کشور باشد، کره‌شمالی نیز آمادگی دفاع از خود را دارد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، پس از توئیت «دونالد ترامپ» و اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی در خصوص حمله پیشگیرانه در صورت اقدام کره‌شمالی به آزمایش هسته‌ای و همچنین اعزام یک ناوگروه نظامی به سوی شبه جزیره کره، «هانگ سونگ ریول» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی اعلام کرد رفتار‌های آمریکا حاکی از قصد این کشور برای یک حمله بی‌پروایانه به کره شمالی است.

وی تصریح کرد در صورت حمله آمریکا به کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ آماده حمله پیشگیرانه خواهد بود.

هانگ سونگ ریول ادامه داد که خوی دولت ترامپ تجاوزکارانه‌تر از دولت اوباما است.

معاون وزیر خارجه کره‌شمالی ضمن تاکید بر ادامه فعالیت زرادخانه‌های کره‌شمالی، افزود که پیونگ‌یانگ در صورت تهاجم ترامپ به کره‌شمالی آماده جنگ با آمریکا است.

پس از انتشار برخی از تصاویر ماهواره‌ای که حکایت از آمادگی کره‌شمالی برای آزمایش هسته‌ای دارد، آمریکا یک ناوگروه نظامی خود شامل دو ناوچه موشک انداز و یک ناوهواپیمابر را به سوی شبه جزیره کره اعزام کرده است که در صورت آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی علیه این کشور اقدام نظامی انجام‌ دهد.

آمریکا تهدید کرده است در صورت پرتاب موشک هسته‌ای توسط کره‌شمالی این موشک را هدف قرار داده و ساقط می‌کند.

معاون وزیرخارجه کره‌شمالی پیش‌تر و در واکنش به پیام توئیتری رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته بود: «کره شمالی به دنبال دردسر است»، اظهار داشت کره‌شمالی به دنبال دردسر نیست بلکه این آمریکا است که دنبال تشدید تنش در منطقه است.

وی تاکید کرده بود که رئیس‌جمهوری آمریکا با سخنان تحریک‌آمیز و تهاجمی خود به دنبال تحریک کره‌شمالی و افزایش تنش در منطقه است.

منبع: ایلنا

305

کد خبر: 758028

وب گردی

وب گردی