پانه‌تا: ترامپ خطری برای "انبار باروت" کره شمالی است

وزیر دفاع سابق آمریکا هشدار داد: لفاظی‌های تند دولت واشنگتن نسبت به کره شمالی می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود.

به گزارش ایسکانیوز، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت: لفاظی‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا "تحریک‌آمیز" بوده و تنش‌ها را افزایش می‌دهد. به نظر من ما باید بسیار مراقب باشیم. ما نباید دست به هیچ اقدام "شتابزده و عجولانه‌ای" بزنیم. حتما دلیلی وجود داشته که در سال‌های اخیر هیچ یک از روسای جمهور آمریکا به کره شمالی حمله نکردند.

وی افزود: ما با احتمال جنگ اتمی که می‌تواند جان میلیون‌ها تن را بگیرد مواجه هستیم. در نتیجه باید بسیار دقت کنیم.

این در حالی است که چندین تن از مقامات اطلاعاتی ارشد آمریکا به شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی اعلام کرده‌اند که اگر متوجه شوند کره شمالی قصد انجام آزمایش اتمی را دارد آماده‌اند تا حمله پیشگیرانه‌ای را علیه این کشور انجام دهد.

پیونگ یانگ نیز اعلام کرده که «رویداد بزرگی» نزدیک است.

پانه‌تا گفت: شکی نیست کره شمالی همانند یک "انبار باروت" است. اما ما در حال حاضر در زمانی به سر می‌بریم که با انجام آزمایش سلاح اتمی احتمال تحریک بالاتر رفته و خطرات زیادی به همراه دارد. همانطور که می‌دانید لفاظی‌های ترامپ تنش‌ها را افزایش داده است.

وی افزود: ما در سئول ۲۰ میلیون تن را داریم که می‌توانند هدف حمله بالقوه کره شمالی قرار گیرند. ما این فرصت را به چین داده‌ایم تا برای حل این مسئله مشارکت کند. اجازه دهید ببینیم آنها چه کاری انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد که ترامپ از وعده شی جینپینگ، رئیس جمهور چین راضی و خشنود است.

ترامپ اخیرا با رئیس جمهور چین دیدار کرده و تاکید کرد که می‌خواهد از کمک پکن در حل مسئله کره شمالی برخوردار باشد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 758031

وب گردی

وب گردی