آغاز به کارمنطقه ویژه علم وفناوری در یزد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در حاشیه نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه نیرو، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه یزد از آغاز به کار رسمی منطقه ویژه علم وفناوری در یزد خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم پارک علم و فناوری یزد را از پارک های قدیمی و مطرح کشور خواند و گفت: پارک علم و فناوری یزد یکی از اجزای اصلی منطقه ویژه علم و فناوری در یزد است که نقش پررنگ و فعالی را در این زمینه ایفا کرده است.

او ادامه داد: افزایش امکانات و تسهیلات و هم افزایی بیشتر میان مراکز سرمایه گذاری، تولیدی، دانشگاهی و صنعتی از اهداف اساسی فعالیت مناطق ویژه علم و فناوری در کشور است که در حال حاضر در استان های یزد، اصفهان، بوشهر، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده اند.

احمدی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۶ به سال " اقتصاد مقاومتی، تولید _ اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری گفت: برنامه وزارت علوم، تقویت مراکز رشد و پارک های علم و فناوری یزد از لحاظ ابعاد و زیرساخت ها وهمچنین فراهم کردن تسهیلات مادی مورد نیازشان است که در این راستا در سال گذشته، مشکلات زمین و زیرساخت های ۱۰ پارک علم و فناوری کشور رفع شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: افزایش اعتبارات و فضا برای حمایت از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری یکی دیگر از برنامه های این وزارت است که به این منظور صندوق های پژوهش و فناوری توسعه داده شد و با هم افزایی میان صندوق های پژوهش و بخش خصوصی تسهیلات مداوم و متمرکزی به شرکت های دانش بنیان اعطا شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین پژوهشگاه نیرو، پارک علم وفناوری یزد و دانشگاه یزد و بازدید از پارک علم وفناوری یزد از دیگر برنامه های معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در سفر به استان یزد بود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 758036

وب گردی

وب گردی