فرار ۳۰۰ هزار تن از غرب موصل و کشته شدن ۳ سرکرده داعش

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هزار تن از غرب موصل فرار کرده‌اند و احتمالا طی روزها و هفته‌های آتی نیز صدها هزار تن دیگر از این مناطق فرار کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری الجزیره، لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هزار غیرنظامی از غرب موصل فرار کرده‌اند و احتمالا طی روزها و هفته‌های آتی نیز صدها هزار تن دیگر از این مناطق فرار کنند. بیش از ۱۰۰۰ منزل طی درگیری‌های ارتش عراق با داعش و حملات ائتلاف آمریکا در غرب موصل منهدم شده‌اند.

گزارشات حقوقی حاکی از انهدام بیش از ۱۰ هزار منزل و ده‌ها نهاد دولتی و بیمارستان، پل و جاده‌های مهم در داخل موصل است.

نیروهای عراقی ۱۷ اکتبر گذشته عملیات موصل را آغاز کردند و توانستند شرق موصل و بخش اعظم غرب آن را آزاد کنند. نیروهای عراقی طی این روزها با داعش در بخش قدیمی شهر موصل و اطراف مسجد النوری (محل اعلام خلافت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش) درگیر هستند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی توییتر، نقشه آخرین تحولات موصل را منتشر کرد.

وزارت خارجه آمریکا درباره این نقشه نوشته است: نقشه تحولات جنگ مول. سبز: آزاد شده. قرمز: مراکز جنگ کنونی. سفید: در دست داعش. نیروهای عراقی در محله التنک پیشروی کردند.

همچنین فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم مهندسی وابسته به لشگر ۱۱ ارتش عراق توانست ساختمان بمب‌گذاری شده‌ای را منفجر کند که ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و تجهیزات دیگر در آن وجود داشت.

همچنین سازمان مبارزه با تروریسم عراق وابسته به شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، سه رهبر داعش در حمله ائتلاف ضد داعش در غرب موصل کشته شدند.

در بیانیه این شورا آمده است، جنگنده‌های ائتلاف مقر داعش در محله الرفاعی در موصل را هدف گرفتند که طی آن عبدالله بدرانی ملقب به ابو ایوب العطار، مفتی داعش، عبدالرحمان طالب ملقب به ابو عبیده، مسئول امنیتی داعش در محله الرفاعی و ابراهیم الحیالی، ملقب به ابو بارق تروریست دیگر داعش کشته شدند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 758038

وب گردی

وب گردی