اعتراف آمریکا به کشته شدن 18نیروی هم پیمانش در سوریه

شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان امروز شنبه گزارش داد در حمله هوایی هفته گذشته ائتلاف آمریکا در سوریه به دلیل اطلاعات نادرست نیروهای دمکراتیک سوریه، 18 نفر از نیروهای هم پیمان واشنگتن کشته شدند و اکنون تحقیقات در مورد پیامدهای این حادثه در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز، سی ان ان در این گزارش افزود: این حمله سه شنبه گذشته و بنابر اطلاعات اشتباه داده شده به ائتلاف و در نزدیکی 'رقه' سوریه صورت گرفت که منجر به کشته شدن 18 نفر از نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به SDF شد.
سی ان ان اضافه کرد: کشته شدن این تعداد از نیروهای هم پیمان آمریکا در سوریه اکنون نگرانی هایی را درباره شمار کشته شدگان غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف (به سرکردگی آمریکا)، بخصوص با توجه به حملات موشکی هفته گذشته ( جمعه 18 فروردین ماه) به سوریه به وجود آورده است.
ژنرال 'ناصر منصور' (Nasser Mansour)یکی از فرماندهان نیروهای دمکرات سوریه دراین باره به سی ان ان گفت: اعضای این گروه (نیروهای دمکرات سوریه) بنا بر اطلاعات نادرست این حمله هوایی را انجام داده بودند و اکنون تحقیقات درمورد پیامدهای این حادثه در جریان است .
این فرمانده نیروهای دمکرات سوریه افزود: هیچ تردیدی درمورد حمایت و توانایی ائتلاف (به سرگردگی آمریکا) نداریم و هماهنگی در سطوح بالایی با این ائتلاف وجود دارد.
سی ان ان در ادامه گزارش داد: به گفته این فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه، 17 نفر از این نیروها درجریان حمله هوایی ائتلاف در جنوب 'الطبقه' (Tabqa) واقع در غرب رقه کشته شدند که این تعداد با اطلاعاتی که از فرماندهی مرکزی آمریکا دراین زمینه داده شد، یک کشته اختلاف دارد.
بر اساس این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که درحال بررسی این حادثه است.
این بیانیه می افزاید: این حمله بنا به درخواست نیروهای هم پیمان که این موقعیت را مواضع داعش اعلام کردند صورت گرفت، این موقعیت درواقع پیش رو مواضع نیروهای دمکرات سوریه بود.
سی ان ان گزارش داد حمله هوایی ائتلاف به الطبقه به فاصله تنها چند روز پس از حملات موشکی آمریکا که 59 موشک 'تاماهاک' به پایگاه هوایی ' الشعیرات ' سوریه شلیک شد، صورت گرفت.
سی ان ان افزود: روسیه، ایران و سوریه روز جمعه( روز گذشته) در مسکو حملات موشکی آمریکا را تلاشی ناکام در تحت شعاع قرار دادن روند صلح در سوریه دانستند.
به گزارش ایرنا، تارنمای خبری 'ایر وارز' (airwars.org) در 14 فروردین ماه در گزارشی آماری عنوان کرد که در طول سه سال حملات هوایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا دو هزار و 831 غیر نظامی در جریان این حملات در عراق و سوریه کشته شدند.
ایر وارز در تارنمای خبری خود نوشت، تاکنون 19 هزار و 401 حمله هوایی توسط ائتلاف به سرکردگی آمریکا صورت گرفته که 11 هزار و 561 حمله مربوط به عراق و هفت هزار و 840 حمله نیز به سوریه مربوط می شود و درمجموع 72هزار و 771بمب و موشک از سوی این ائتلاف دراین دوکشور فروریخته شده است.
این درحالی بود که شبکه خبری سی ان ان درهمین تاریخ اعلام کرد از ماه اوت سال 2014میلادی تا فوریه 2017میلادی ، 229 غیر نظامی د رعراق و سوریه درجریان حملات هوایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا کشته شده اند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 758043

وب گردی

وب گردی