سازمان ملل کشته شدن 3 کارمند خود در سودان جنوبی را محکوم کرد

دفتر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل با صدور بیانیه ای از کشته شدن 3 کارمند وابسته به این نهاد بین المللی در سودان جنوبی خبر داد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تارنمای سازمان ملل متحد، دفتر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل ضمن محکومیت این اقدام ضدانسانی اعلام کرد: این سه شهروند سودان جنوبی از کارمندان این نهاد در شهر 'واو' در شمال غرب این کشور بودند که از سوی افراد مسلح مورد هجوم قرار گرفته و کشته شدند.
بر اساس گزارش های منتشره، از زمان آغاز جنگ داخلی در سودان جنوبی، دستکم 79 کارمند یا کارگر کمک رسان در این کشور کشته شده اند.
چندی پیش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل هشدار داد که ادامه درگیری ها و قحطی و گرسنگی، سودان جنوبی را با بزرگترین بحران پناهندگی جهان روبرو کرده و روزانه 2 هزار و 800 نفر از مردم این کشور به کشورهای همسایه پناهنده می شوند.
«آدام دینگ» رایزن ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در دفتر «مقابله با نسل کشی ها» از افزایش خشونت های مسلحانه در سودان جنوبی و وضعیت اسفناک این کشور، ابراز نگرانی کرده بود.
مشکلات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، نبود زیرساخت های لازم برای توسعه، تداوم اختلافات مرزی با ساکنان نوار شمالی، به ویژه در مناطق نفتی و وجود گروه های مسلح شورشی از مشکلاتی است که سودان جنوبی با آن مواجه است.
سودان جنوبی کشوری در شمال شرق آفریقا و جنوب سودان است؛ جمعیت این کشور مستقل آفریقایی 12میلیون و 400 هزار نفر برآورد می شود.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 758049

وب گردی

وب گردی