اشتغال و معیشت از اساسی ترین معضلات کشور/ نمایندگان در بیان مشکلات مردم تعارف نکنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر از اساسی ترین مشکل کشور، بحث اشتغال و معیشت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛گفت: در شرایط کنونی مشکل اساسی کشور در حوزه اشتغال و معیشت است که نمایندگان مجلس به طور حتم می توانند با پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی اجرای برنامه ها و طرح های به تصویب رسیده، در بهبود آن مؤثرتر واقع شوند.

وی با بیان اینکه دولت باید برنامه خود را به‌صورت شفاف اعلام کند، افزود: در بخش تقویت و ایجاد اشتغال این طور نباشد که دولتمردان تنها با حرف انتظار کاهش مشکلات را داشته باشند، چراکه راهکارهای عملی و تدوین برنامه‌های اثرگذار آن هم به صورت کاملا شفاف تنها پاسخگوی نیازهای فعلی است.

وحدتی هلان اعلام کرد: عدم اجرای قوانین تصویب شده و بیشتر مشکلات کشور به نظارت ضعیف مسئولان بر می‌گردد این گونه که وقتی طرح یا لایحه ای تصویب می شود دیگر به دنبال نظارت بر عملکرد نیستیم که این امر موجب رها شدن بسیاری از قوانین مصوب شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در بیان مشکلات مردم تعارف داشته باشیم، گفت: بیشترین آمار مراجعات دفاتر نمایندگان، بیکاری و مشکلات معیشتی هستند که برای چاره سازی و جدیت در کار، باید این آمارها به طور دقیق به مسئولان ذی‌ربط گزارش شوند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 758061

وب گردی

وب گردی