دیدار عباس و ترامپ به ماه مه موکول شد

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن به اوایل ماه مه موکول شد

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیات‌های فلسطینی و آمریکایی ۲۸ ماه جاری میلادی گفتگوهایی را برای تعویق زمان دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلایل فنی انجام خواهند داد.

در همین راستا، منابع آگاه و موثق فلسطینی اعلام کردند که هیات فلسطینی که قرار است به منظور فراهم کردن مقدمات سفر محمود عباس راهی واشنگتن شود، راس موعد مقرر یعنی ۲۳ ماه جاری وارد آمریکا خواهد شد و مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی و راه‌های احیای روند مذاکرات سازش را با طرف آمریکایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این هیات فلسطینی شامل صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح، ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان و محمد مصطفی، رئیس صندوق سرمایه گذاری فلسطین خواهد بود.

این منابع اشاره کردند که هیات فلسطینی ۲۵ ماه جاری گفتگو و رایزنی با مسئولان آمریکایی را آغاز خواهد کرد و این گفتگوها تا زمان ورود عباس به واشنگتن ادامه خواهد داشت.

منابع مذکور برخی اخبار منتشر شده پیرامون اینکه دولت آمریکا پیش نویس طرحی را در مورد سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی آماده کرده است، رد کرده و گفتند که دولت آمریکا هنوز در مرحله ارائه افکار و دیدگاه‌ها قرار دارد و از هر طرحی استقبال می‌کند.

منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که مسئولان آمریکایی با طرف‌های اردنی‌، مصری، عربستانی و اسرائیلی دیدار و مذاکره کرده‌اند و به همین شیوه با فلسطینیان نیز دیدار کرده و در جریان طرح‌ها و ایده‌های آنان قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 758071

وب گردی

وب گردی