مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:  هتل های جدید در منطقه آزاد ارس ساخته می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، از برنامه ریزی برای ساخت چند هتل جدید در این منطقه خبر داد و افزود: 6 هتل و 23 رستوران سال گذشته در ارس به بهره برداری رسید که نوروز امسال به گردشگران خدمات ارایه دادند.

به گزارش ایسکانیوز؛ «محسن خادم عرب باغی»، اعطای مجوز منازل استیجاری به ساکنین منطقه را از دیگر برنامه های اجرا شده منطقه در نوروز امسال عنوان کرد و افزود: با این مجوزها، ظرفیت اقامت گردشگران در این ایام، افزایش یافت.
وی افزود: نوروز 96 با توسعه زیرساخت ها، استقبال مردم از ظرفیت های گردشگری منطقه افزایش یافت و گردشگرانی از استان های همجوار و سایر استان های کشور به این منطقه سفر کردند.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد ارس افزود: با اتمام پروژه های سرمایه گذاری در حال ساخت به ویژه هتل ها، مشکل کمبود فضای اقامتی در این منطقه برطرف می شود.
ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو ونیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور، در شمال غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبه های این شورا را برعهده دارد.
ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از اهم وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شورا است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 758136

وب گردی

وب گردی