گزارش نماینده نقده و اشنویه از خسارت سیل استان‌های غربی کشور

نماینده مردم نقده و اشنویه به تشریح خسارات وارد شده به استان‌های غربی کشور ناشی از سیل اخیر پرداخت و افزود: برآورد ریالی خسارات‌های تامین اعتبارات لازم از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالکریم حسین‌زاده در کانال تلگرام خود با تشریح روند امدادرسانی به مردم در شهرستان‌های نقده و اشنویه پس از سیل روز گذشته، گفت: از نخستین دقایق پس از وقوع سیل در استان‌های غربی کشور و به ویژه شهرستان‌های نقده و اشنویه پیگیری‌هایی را در رابطه با این موضوع از طریق مسوولین مربوطه در استان و شهرستان انجام دادم و بر همین اساس مدیر کل بحران استان از ساعات اول در شهرستان حاضر شدند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: فرماندار، معاون و بخشداران و دهیاران و خود مردم نیز از روز گذشته نهایت تلاش خود را در راستای مدیریت و پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است البته از رئیس سازمان مدیریت بحران درخواست کردم در مناطق سیل‌زده حضور یابد یا اکیپی را به منظور بررسی ابعاد خسارت و تهیه گزارش به منطقه اعزام کند که مقرر شد ایشان نیز ظرف یکی دو روز آینده از مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی و غربی بازدید کند. به خانواده‌های جان‌باختگان در سیل اخیر خصوصا در شهرستان اشنویه تسلیت می‌گویم، مطمئنا خسارات انسانی وارده به هموطنان و همشهریان در این سیل غیرقابل جبران است اما به هر حال حضور مسوولان کشوری موجب کاهش آلام و درد مردم می‌شود ضمن اینکه ارزیابی میزان خسارت مادی وارده و تهیه گزارشی دقیق در این رابطه برای جبران خسارت‌ها و بازسازی و نوسازی ابنیه و مساکن روستایی خسارت دیده و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر نیازمند همکاری مردم برای شناسایی دقیق‌تر است.

وی متذکر شد: متاسفانه برخی ابنیه آسیب دیده، غیرقابل احیاء و ساخت است و بازسازی آنها اعتبارات کلانی می‌طلبد. البته در این سانحه طبیعی زیرساخت‌ها، پل‌ها و مساکن روستایی از بین رفته و این احتمال وجود دارد که در صورت عدم مدیریت وضع موجود، وضعیت بحرانی‌تر شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

700/701

کد خبر: 758164

وب گردی

وب گردی