روسیه بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان را در اختیار دارد

پایگاه خبری 'ان دی تی وی' هند در گزارشی نوشت برخلاف گزارش ها ، بمب موسوم به 'مادر همه بمب ها' که آمریکا به تازگی در افغانستان به کار گرفت ، بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان نیست،بلکه بمب روسیه موسوم به 'پدر همه بمب ها' چهار برابر بزرگتر از 'مادر بمب ها' آمریکا است.

به گزارش ایسکانیوز، این پایگاه خبری روز شنبه در مطلبی به قلم 'ایپسیتا سرکار' اضافه کرد نیروی هوایی روسیه بمبئی غیر هسته ای موسوم به 'اف او ای بی' (پدر همه بمب ها) با چهار برابر بزرگتر از 'مادر بمب ها' را در اختیار دارد.
روسیه سال2007 میلادی این بمب حرارتی با قابلیت تخریب تا شعاع حدود هزار فوتی (بیش از 304 متری) و قدرت انفجاری معادل 44 تن تی ان تی را آزمایش کرد.
براساس گزارش های منتشر شده، این بمب غیرهسته ای مرگبار، به قدری قدرتمند است که از نظر قدرت تخریبی با سلاح های هسته ای قابل مقایسه است.
بمب 'ام او ای بی' آمریکا که قبلاً قدرتمندترین سلاح غیرهسته ای قلمداد می شد، بمبی با قدرت انفجاری گسترده است که با ماهواره (جی پی اس) هدایت و از هوا پرتاب می شود. این بمب نخستین بار در سال 2003 میلادی ، چند روز قبل از حمله آمریکا به عراق آ‍زمایش شد.
مادر همه بمب ها، 30 فوت طول (بیش از 9 متر) و 21 هزار و 600 پوند (حدود 10 تن) وزن دارد، و قبل از انفجار می تواند تا عمق 200 فوتی (حدود 61 متری) زمین و عمق 60 فوتی (بیش از 18 متری) بتن نفوذ کند.
قدرت انفجاری این بمب معادل قدرت انفجاری 11 تن تی ان تی و شعاع انفجار آن تا 300 متر است.
برخی از تحلیلگران دفاعی درباره واقعی بودن بمب روسیه ابراز تردید کرده اند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 758230

وب گردی

وب گردی