عارف لرستانی کالبدشکافی می‌شود

یک مسئول حوزه سلامت در زمینه احتمال خطا و یا قصور پزشکی درباره مرگ "عارف لرستانی" گفت: برای کشف دقیق و علمی مرگ مرحوم "عارف لرستانی" بدن وی باید کالبدشکافی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، "عارف لرستانی" بازیگر تئاتر و تلویزیون که با مجموعه جنگ 77 به‌کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله قهوه تلخ با او همکاری کرده بود در روز شنبه 26 فروردین بر اثر ایست قلبی درگذشت و مرگ این بازیگر باعث شد دوباره مسئله خطای پزشکی از طرف خانواده وی مطرح شود، به‌طوری که همسر این بازیگر در گفتگویی در رابطه با مرگ همسرش؛ خطای پزشکی را عنوان کرده و مدعی شده است که این بازیگر بر اثر قصور پزشکی جان خود را از دست داده است.

با وجود این، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره فوت "عارف لرستانی" در توضیحاتی عنوان کرد که "عارف لرستانی" در ساعات اولیه بامداد شنبه 26 فروردین، به‌علت سکسکه مقاوم به درمان، به یک بیمارستان خصوصی تهران مراجعه کرده و برای درمان سکسکه مقاوم به درمان وی، تزریق دارویی مربوطه انجام می‌شود و با حال عمومی و علائم حیاتی مناسب از بیمارستان مرخص می‌شود.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی ایران در توضیحات بیشتر بیان داشت: لرستانی حدود ساعت 8 صبح در منزل دچار ایست قلبی می‌شود و به اورژانس 115 اطلاع داده می‌شود و در زمان حضور اورژانس 115 وی فاقد هر گونه علائم حیاتی بوده است؛ ولی در بررسی‌های اولیه مربوط به فوت این هنرمند، هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود ندارد، اما برای اطمینان بیشتر این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

در این رابطه ایرج خسرونیا ــ رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی به‌عنوان یکی از کارشناسان قدیمی پزشکی قانونی درباره این رخداد به تسنیم عنوان کرد: به بنده اطلاع دادند که چنین موردی رخ داده است و باید برای کشف دقیق و علمی مرگ مرحوم "عارف لرستانی" بدن وی کالبدشکافی شود تا علت دقیق مرگ عنوان شود.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور درباره زمان اعلام نتیجه دقیق مرگ براساس کالبدشکافی گفت: به‌احتمال زیاد 10 تا 15 روز زمان می‌برد.

خسرونیا که خود متخصص پزشکی داخلی است، در توضیح علمی احتمال قصور و خطای پزشکی بر اثر تزریق آمپول آرامبخش به‌خاطر سکسکه توضیح داد: از نظر علمی چنین مسئله‌ای شایع نیست، زیرا آمپولی که مرحوم "لرستانی" تزریق کرده است نوعی آرامبخش بوده که بیشتر باعث آرامش و ایجاد خواب می‌شده است و احتمال قصور و خطای پزشکی نیست و احتمال سکته قلبی این بازیگر بیشتر مطرح است، ولی در مجموع باید منتظر نتایج کالبدشکافی بود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 758252

وب گردی

وب گردی