تمدیدزمان صید ماهیان استخوانی/افزایش 19درصدی دسترنج ماهیگیران گلستان

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان از افزایش صید ماهیگیران استان خبر داد و گفت: زمان صید ماهیان استخوانی در سواحل استان، تا 31 فروردین ماه 96 تمدید شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ محسن یحیایی بیان داشت: به درخواست ادارات شیلات و تشکل های صیادی استانهای شمالی، زمان صید ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی پره، تا پایان فروردین ماه تمدید شد.
وی با اشاره به دلایل تمدید زمان صید اظهار کرد: شرایط جوی و کاهش دمای آب، کاهش دفعات پره کشی، میزان صید و وضعیت مهاجرت ماهی سفید به سواحل از دلایل تمدید زمان صید بوده که با موافقت ریاست سازمان شیلات کشور این مهم انجام شد.
معاون شیلات گلستان در خصوص میزان صید ماهیان استخوانی از آغاز زمان صید تا 155 فروردین ماه تصریح کرد: در سال جاری میزان صید با افزایش 19 درصدی همراه بوده است و از 213 تن سال قبل به 253 تن رسیده است.
یحیایی گفت: بیشتر میزان این افزایش در گونه ماهیان سفید و کفال بود که ماهی سفید با افزایش 17 درصدی از 29 تن به 34 تن رسید، همچنین میزان صید ماهی کفال با 20 درصد افزایش از 172 تن به 207 تن رشد یافته است.
وی از افزایش صید در هر پره کشی و سرانه صید شرکت های تعاونی خبر داد و یادآور شد: متوسط صید در هر پره کشی با 28 درصد افزایش از 140 کیلو گرم به 180 کیلوگرم تغییر یافته و سرانه صید 17 شرکت تعاونی فعال تاکنون با 26 درصد افزایش از 12 تن در سال قبل به 15 تن در سال جاری رسیده است.
فصل صید ماهیان استخوانی از 17 مهر 95 آغاز و قرار بود تا 15 فروردین 966 ادامه یابد که امسال بنا بر درخواست ادارات کل شیلات و تشکل های صیادی استانهای شمالی کشور، تا پایان فروردین ماه تمدید شده است.
گلستان یکی از استان های ساحلی شمال کشور است که در کنار دریای خزر واقع است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 758312

وب گردی

وب گردی