ایروموبیل، هفته آینده از خودروی پرنده خود رونمایی می‌‌کند

شرکت ایروموبیل به دنبال رونمایی از خودروی پرنده‌ی خود در نمایشگاه موناکو امسال است. طراحی این محصول آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، ایروموبیل، شرکتی در کشور اسلواکی، هفته‌ی آینده از خودروی پرنده‌ی خود رونمایی خواهد کرد. این خودروی پرنده که در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین ۱۳۹۶) در نمایشگاه موناکو رونمایی می‌شود، از امسال آماده پیش‌فروش خواهد شد.

اینکه شما تحت تأثیر این خبر قرار گرفته باشید یا خیر، بستگی به انتظار شما از این خودروی پرنده خواهد داشت. اگر انتظار دیدن یک وسیله‌ی پرنده با قابلیت نشست‌وبرخاست عمودی را دارید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.

شما باید این اتومبیل پرنده را از خانه تا یک باند پرواز به شکل زمینی هدایت کرده، سپس در فرودگاه از زمین بلند شده و پس از طی مسافت چند صد کیلومتر مجدد در یک فرودگاه دیگر به زمین نشسته و مسافت باقی‌مانده را به شکل زمینی با این خودرو طی کنید. به نظر می‌رسد این وسیله برای رعایت قوانین جاده‌ای و هوایی طراحی شده است و باید کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

این وسیله روی زمین و جاده دارای ظاهری آینده‌نگرانه با ظرفیت دو سرنشین است. باله‌های خودرو روی زمین جمع می‌شوند و موازی با بدنه قرار می‌گیرند. با توجه به رندرهای جدید، به نظر می‌رسد که چرخ‌های این خودرو روی زمین خارج از بدنه قرار گرفته‌اند و در هنگام پرواز برای بهبود وضعیت آیرودینامیکی جمع می‌شوند.

اگر نمونه‌ی اولیه‌ی ایروموبیل طرحی از مدل اصلی باشد، باید گفت که طراحی داخلی آن با بسیاری از صفحات مدرج مخصوص پرواز، دقیقاً شبیه به کابین یک هواپیما خواهد بود.

ایروموبیل در هنگام حضور در باند فرودگاه با فشردن یک دکمه و باز شدن بال‌ها و تغییر مسیر انتقال قدرت از چرخ‌های جلو به عقب برای تولید نیروی رانش، وارد حالت پرواز خواهد شد.

این وسیله‌ی پرنده به‌عنوان یک هواپیما، گزینه‌ی معقولی به‌حساب می‌آید؛ اما خرید آن به‌عنوان یک خودرو که می‌تواند پرواز هم کند، کمی غیرمنطقی است. ایروموبیل برخلاف مدل‌های دیگر بسیار جذاب است و می‌تواند به‌مانند لامبورگینی چشم‌های زیادی را به‌سوی شما خیره کند. به‌ویژه اینکه به نظر می‌رسد قیمتی که از سوی ایروموبیل برای این خودرو اعلام شود، در حدود ۷۰۰ هزار یورو باشد. به‌علاوه خریداران برای پرواز با چنین خودرویی نیازمند دریافت گواهینامه‌ی خلبانی نیز خواهند بود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 758324

وب گردی

وب گردی