چشم انداز امید بخش برای ورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر به عرصه بین المللی

رییس دانشگاه آزاد واحد رامسر اظهار کرد : موفقیت هر سازمان زمانی محقق میشود که چشم انداز روشنی نسبت به آینده داشته باشد و در مسیر این چشم انداز برنامه های خودش را بتواند عملیاتی کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی خلخالی گفت: در برنامه آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر چشم انداز در مسیر تعالی مستمر و اصلاح و بهبود شاخص های کیفی این واحد دانشگاهی در نظام آموزش عالی کشور سرلوحه تلاش های اجرایی قرار دارد.

وی تصریح کرد : در سطح جهانی و ملّی موسسات ارزیابی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وجود دارد و در کشور ما پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) کار ارزیابی نظام آموزش عالی را انجام میدهد و ما قصد ارتقا در شاخص های این موسسه را داریم

وی افزود : در سطح جهانی نظم رتبه بندی وبومتری نیز جزء هدف گذاری های آینده ماست تا بتوانیم در این نظام رتبه بندی هم ارتقا پیدا کنیم و برای نمونه در طول شش ماه گذشته با اقداماتی که انجام شد دانشگاه آزاداسلامی واحد رامسر توانست ۷۰ رتبه در این شاخص ارزیابی جهانی ارتقا پیدا کند. جهت تحقق این هدف به طور ویژه وب سایت جدید و سامانه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر طراحی و به زودی رونمایی خواهد شد.

خلخالی گفت : برای رسیدن به این چشم انداز اقداماتی باید در واحد انجام شود که پیگیر آن هستیم. مثلا با هدف اصلاح نسبت هیات علمی، برنامه هایی برای جذب هیات علمی در برخی از رشته های واحد پیش بینی شده است. ارتقای هرم هیئت علمی موجود نیز هدف گذاری شده است و هم اکنون در شرایطی هستیم که تعداد زیادی از مربیان تبدیل به استادیار خواهند شد و تعدادی از استادیاران پرونده های شان در حال آماده شدن جهت دانشیار شدن است و این موارد وجه متمایز کننده این دانشگاه نسبت به سایر موسسات آموزش عالی منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در رشته های کاملا حرفه ای فنی و مهندسی، هنر و نیز حسابداری و مدیریت متمرکز شده است و بصورت تخصصی در این رشته ها تا سطوح تحصیلات تکمیلی فعالیت می نماید.

رییس دانشگاه آزاد رامسر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاداسلامی واحد رامسر جزء معدود مراکز آموزش عالی در کل کشور است که بطور گسترده ای مورد استقبال دانشجویان غیر بومی قرار دارد گفت : امروزه داوطلبان، رشته و دانشگاه مورد نظر خود را کاملا هوشمندانه انتخاب می کنند و اگر از سراسر کشور داوطلبی بخواهد دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کند وقتی به گزینه رامسر می رسد تمرکز میکند و بی تردید واحد دانشگاهی رامسر را یکی از اولویت های خود برمی گزیند .

دکتر خلخالی افزود : در اواخر سال ۹۵ در رشته های فنی مهندسی و هنر اتفاقات خوبی رخ داده و مبالغ قابل توجهی صرف خرید تجهیزاتی که جنبه آموزشی، تحقیقاتی دارند شده است. همچنین در رشته هنرو معماری آتلیه ها به سرعت تجهیز شدند و امروزه آتلیه های رشته معماری دانشگاه آزاداسلامی واحد رامسر در سطح منطقه بی نظیر است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های عملیاتی در حال اجرا ارتقای سطح خدمات فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان است و در این زمینه بوفه دانشجویی در حال طراحی است که المان این بوفه برگرفته از سازه های سنتی رامسر بوده و بزودی افتتاح میشود .

خلخالی گفت : جهت ساخت مجتمع ورزشی اقدامات اساسی منابع مالی تامین شده و در سال ۹۶ کارهای تاسیساتی و عمرانی آن انجام خواهد شد که بزرگترین مجتمع ورزشی داخل شهر رامسر است و زمینه برای ارائه خدمات به مردم منطقه آماده است .مسجد و مجتمع فرهنگی واحد رامسر نیز توسط استادان واحد طراحی و اخذ مجوز ساخت آن در دست اقدام می باشد. بسیج دانشجویی، کانون های فرهنگی، و تشکل های سیاسی نیز توسط دانشجویان تاسیس و در حال فعالیت هستند.

وی افزود : تفاهمی نیز با شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر انجام شده و قرار شد تیمی از پزشکان، متخصصین تغذیه و مشاورین برای ارائه خدمات به دانشجویان و استادان در اتاق سلامت واحد رامسر مستقر شوند که در سطح استان بی نظیر است.

وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه دومین جشنواره فیلم کوتاه رامسر بصورت مشترک توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فیلم و دانشگاه آزاد واحد رامسر نیز در این واحد برگزار خواهد شد.

دکتر خلخالی اظهار کرد : یکی از تعهدات ما در دانشگاه آزاد واحد اسلامی رامسر بین المللی کردن آن است و با توجه به اینکه رامسر شهری بین المللی بوده و دانشگاهی که در آن قرار دارد باید بین المللی باشد.

وی گفت در پایان سال ۹۵ در اجلاس سراسری روسای واحدهای دانشگاهی در سازمان مرکزی که با حضور دکتر ولایتی برگزار شد با مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی مذاکره شد و ظرفیت های واحد و شهرستان رامسر معرفی گردید و مجوز ورود دانشگاه آزاد رامسر به فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی بین الملل داده شده است و مقدمات آن در حال از طریق دانشگاه استان در حال پیگیری است.

وی افزود: تخصیص دانشجوی خارجی و انعقاد قرارداد با دفاتر و قطب های بین المللی جهت تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های معتبر خارج از کشور، چشم انداز امید بخش برای ورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر به عرصه بین الملل است.

خلخالی با اشاره به اینکه دکتر ولایتی تاکید دارد که فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ، شرکت های دانش بنیان ، مراکز رشد و تجاری سازی تحقیقات باید جزء اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی باشد گفت : در سال ۹۶ بصورت جدی وارد راه اندازی شرکت های دانش بنیان خواهیم شد و چند طرح در این زمینه آماده است تا به نسل جدیدی از دانشگاه ها ورود پیدا کنیم.

وی افزود : ارائه طرح های اقتصادی درآمد زا برای خروج از انحصار درآمدی روی شهریه از دیگر اولویت های این واحد دانشگاهی است .یکی از ظرفیت هایی که بطور بالقوه در این واحد دانشگاهی وجود دارد امکان برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی است و در این زمینه مجوزات لازم جهت چند دوره ویژه در رشته های فنی و مهندسی و هنر اخذ شده و بزودی اطلاع رسانی خواهد شد تا علاقه مندان بتوانند در این دوره ها شرکت کنند .

این مسئول گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر معتبرترین، باکیفیت ترین و متنوع ترین دانشگاه منطقه در رشته های فنی مهندسی و هنر محسوب می شود و این اطمینان به خانواده ها داده میشود که محیطی امن و با کیفیت برای تحصیل فرزندانشان باشد .

وی تصریح کرد: در دوره اخیر روی شاخص های کیفی آموزش بطور جدی تاکید کردیم که بخشی از آن فرآیندهایی مانند حضور در کلاس و ارتقای کیفیت امتحانات است .

وی تاکید کرد : کلیه داوطلبانی که می خواهند راحت به یک مدرک تحصیلی دسترسی پیدا کنند یقینا دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر را انتخاب نکنند چون حضور و غیاب دانشجویان، کیفیت امتحانات و اعتبار بخشی نمرات در اولویت قرار دارد و کسانی که استانداردهای لازم در رشته ای که تحصیل می کند را کسب نکرده باشند اجازه فراغت از تحصیل داده نمی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت : همه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در کلیه مقاطع دارای مصوبه وزارت علوم بوده و به ویژه با حضور دکتر ولایتی و هماهنگی با وزارت علوم مسیر توسعه رشته ها شفاف شده و هر واحد دانشگاهی با مهیا کردن مستندات و تدارک استانداردهای مقرر و عرضه آن در سامانه آموزش عالی، می تواند رشته های خود را گسترش دهد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 758342

وب گردی

وب گردی