اعلام زمان برگزاری دومین دوره رقابت‌های "هایپرلوپ"

شرکت اسپیس‌ایکس زمان برگزاری دومین دوره رقابت‌های هایپرلوپ را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مفهوم هایپرلوپ که ابتدا توسط ایلان ماسک، مالک میلیاردر شرکت اسپیس‌ایکس در سال 2013 ارائه شده بود، شامل کپسول های حاوی مسافر بود که با سرعتی نزدیک به سرعت صوت در یک لوله جلو رانده می‌شوند. قطارهای حاوی این کپسولها با سرعت بالا در لوله‌های تقریبا بدون هوا به جلو رانده شده و سرعت‌شان را با آهنرباهایی که هر کپسول را در یک مسیر ثابت نگه می‌دارند، افزایش می‌دهند.

اما مشغله کاری زیاد الون ماسک در شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا موجب شد وی این مفهوم را مد نظر قرار ندهد.

به همین دلیل چندی پیش شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد رقابتی را برای تیم‌های مهندسی مستقل و دانشگاهی برگزار خواهد کرد تا نمونه‌های اولیه حمل‌ونقل هایپرلوپ خود را در آن ارائه دهند.

در دوره اول طرح دانشجویان دانشگاه ام.آی.تی رتبه نخست را به دست آورد و دانشگاه صنعتی دلفت هلند، دانشگاه ویسکانسین، ویرجینیا تک و دانشگاه کالیفرنیا، به ترتیب مقام دوم تا پنجم را کسب کردند.

پس از دوره اول قرار شد تیم‌های برتر نمونه های طراحی خود را در مسیری که نزدیک به دفتر اصلی اسپیس ایکس واقع در Hawthorne کالیفرنیا ساخته در حال ساخت بود آزمایش کنند.

حالا پس از گذشت سه ماه از آزمایش طرح‌های دوره اول، اسپیس ایکس مجددا قصد دارد یک بار دیگر این مسابقه را برگزار کند. این بار این شرکت اهمیت بالایی برای سرعت بیشتر هایپرلوپ‌های پیشنهادی قائل خواهد بود.

اسپیس‌ایکس اعلام کرده است که این مسابقات در روزهای 25 تا 27 اوت سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

این بار این مسابقات در منطقه Hawthrone که ساخت آن تکمیل شده برگزار خواهد شد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 758380

وب گردی

وب گردی