دست اپل رو شد/ دریافت مجوز برای آزمایش خودروهای خودران

شرکت اپل موفق به دریافت مجوزهای لازم برای آزمایش خودروی خودران شد.

به گزارش ایسکانیوز، گمانه زنی های زیادی نسبت به برنامه جدید شرکت اپل درباره آزمایش خودروی خودران به گوش می رسید و حالا با اعلام رسمی سازمان حمل و نقل موتوری کالیفرنیا ، باید منتظر به حرکت درآمدن خودوی خودران اپل در کالیفرنیا باشیم.

این سازمان مجوز مورد نظر را صادر کرده و بر این اساس به اپل اجازه داده شده که سه خودروی خودان را به همراه ۶ راننده آزمایش کند. تمامی این خودروها از مدل لکسوس مدل RX۴۵۰ هستند.

اپل هیچگاه به طور رسمی اعلام نکرده که قصدی برای تولید و به کارگیری خودروهای برقی ندارد اما حالا به وضوح پیداست که با تلاش جمعی از کارشناسان به استخدام درآمده این شرکت، گامهای بلندی به سوی ساخت خودروهای متفاوت برداشته می شود.

کارشناسانی همچون کریس تئودور که پیش تر از مدیران ارشد فورد به شمار می آمده معتقدند کسب این مجوزها به معنای آن است که شایعات قبلی واقعیت داشته اند و اپل برای وارد شدن به دنیای خودروهای خودران برنامه ریزی کرده است.

البته این مجوز به معنای آن نیست که اپل قطعا در حال ساخت یک خودروست.

کریس تئودور در این باره می گوید: این مجوز لزوما نشان نمی دهد که اپل خودرو می سازد. این نکته می تواند نشان دهنده تلاش برای ارایه نرم افزار یا احتمالا سخت افزار مرتبط با خودروی خودران باشد.

نکته جالب توجه اینجاست که اپل و مدیران ارشد آن همچنان از اطلاع رسانی در این زمینه خودداری می کنند.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 758423

وب گردی

وب گردی