حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به مقرهای داعش در مرز با عراق

نیروی هوایی ارتش سوریه مقرهای داعش در شرق این کشور و در مجاورت مرز با عراق را هدف قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مرکز اطلاع‌رسانی جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: "براساس اطلاعات سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال و از طریق کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات، نیروی هوایی سوریه حملاتی را علیه مقرهای داعش در رقه و البوکمال و روستای الدشیشه در نزدیکی مرزهای عراق انجام داد. ایم مقرها، بزرگترین مقرهایی است که فرماندهان برجسته داعش و عاملان انتحاری این گروه در سوریه در داخل آن بودند."

این مرکز اعلام کرد: حمله به انهدام مقر شورای داعش در رقه، مرکز اداره عملیات داعش در البوکمال و انهدام یک پایگاه داعش در البوکمال منجر شد.

در ادامه بیانیه این مرکز آمده است: این حمله همچنین به نابودی مقر داعش که ابوبکر بن الحبیب الحکیم دارای تابعیت فرانسوی و مسئول نظامی ولایت رقه در آنجا بود، منجر شد. این تروریست داعشی قبلا عضو القاعده بود و زمانی پست فرماندهی نظامی جبهه النصره را نیز برعهده داشت.

در این بیانیه تأکید شده است: حمله همچنین تجمع گسترده عاملان انتحاری را که قصد داشتند از گذرگاه تل الصفوک وارد عراق شوند هدف قرار داد و به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها در روستای الدشیشه سوریه منجر شد.

پیشتر نیز ارتش عراق با هماهنگی ارتش سوریه مقرهای داعش در مرزهای دو کشور و حتی در خاک سوریه را هدف قرار داده بود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 758446

وب گردی

وب گردی