اعتکاف، راهی به سوی خدا

چشم‌ها که گرفتار رنگ‌ووارنگ دنیا شود دل دربند نیاز و خواهش‌های نفس می‌شود. زمانی می‌رسد که دل‌تنگ می‌شود و در جستجوی مامنی برای رهایی از قیدوبندها برمی‌آید و چه جایی بهتر و زیباتر از درگاه عشق لایزال ابدی که ریسمان محبتش از ازل تا به ابد کشیده شده است . کافی است دست دراز کنی و به آن چنگ بزنی تا با رهایی از بندها و گره‌های دنیوی در دایره عشق بیکران ابدی رها شوی.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در فراموشی ذهن و سختی دل باز هم حضور و خشوع در محضر عشق می‌تواند راهی برای نجات و آغازی دوباره باشد. معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری پرشکوه مراسم معنوی اعتکاف در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در این مراسم بیش از 10 هزار نفر از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه حضور یافتند.

شرکت 32 نفر از دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف واحد گرمسار

بیش از 30 نفر از دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف امسال واحد گرمسار معتکف شدند. معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد در پایان مراسم اشاره کرد: در فرهنگ اسلامى روى‏ آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره‏ بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز شمرده مى‏ شود و این مراسم عبادى معنوى، نقش بسیار مهمى در تهذیب نفس و جهاد اکبر دارد.

برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی در واحد فیروزکوه

مراسم اعتکاف سال 96 از 21 الی 23 فروردین 96 در مسجد سیدالشهدا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با حضور اساتید، دانشجویان و کارمندان واحد برگزار شد.

بازدید امام جمعه رودهن از دانشجویان معتکف واحد رودهن

مراسم پرفیض اعتکاف ( ایام البیض) از شب 21 فروردین ماه 96 با شرکت 30 دانشجوی خواهر در مسجد پیامبر اعظم(ص)دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد. این مراسم با برنامه های متنوع سخنرانی های (حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سراج، حجت الاسلام حاج آقا زارع زاده و حجت الاسلام حاج آقا احمدزاده)و جلسه پرسش وپاسخ اعتقادی، اجتماعی توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سراج مسئول نهاد رهبری درواحدرودهن، تفسیرسوره مبارکه نور توسط حجت الاسلام حاج آقا زارع زاده، تلاوت قرآن توسط سرکار خانم آشوری، دعای توسل توسط دانشجویان معتکف، اقامه نماز جماعت(صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء)، سخنرانی(عرفان های نوظهور) توسط سرکار خانم شیر خدایی، برگزاری مسابقه با موضوع فضایل و احکام اعتکاف و انجام اعمال ام داود و عزاداری وفات حضرت زینب کبری(س) توسط حاج آقا محمد حسینی پایان یافت.

اعتکاف بیش از 70 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور

بیش از 70 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور از مراسم اعتکاف امسال استقبال کردند. تعداد 60 نفر از این دانشجویان از خواهران دانشجو بودند در محل مسجد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور مراسم اعتکاف را برگزار کردند و مابقی دانشجویان برادر که در محل مسجد جامع شهرستان نیشابور معتکف شدند. از مراسم اعتکاف دانشجویان دکتر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور بازدید و در جمع دانشجویان در جلسه پرسش و پاسخ به سولات دانشجویان پاسخ دادند.

دانشگاه آزاد اسلامی یزد میزبان صد دانشجوی دختر در مراسم اعتکاف بود

حجت الاسلام دکتر کمال خواجه پور معاون دانشجویی و فرهنگی واحد یزد ازپایان میزبانی یکصد نفر از دانشجویان خواهر در مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: سه روز اعتکاف دانشجویان خواهر در واحد یزد مطابق با سال گذشته انجام شد و یکصد نفر با حضور در این مراسم از فیوضات معنوی آن برخوردار شدند.

خواجه پور ضمن اشاره به پخت غذا در زمان های افطار و سحری به صورت گرم گفت: چند سالی است که دانشگاه در ایام اعتکاف میزان دانشجویان خواهر است و برادران دانشجو در مسجد اعظم امام زاده جعفر این مراسم معنوی را به جای می آورند.

خبرنگار: پارسا فرخوی/انتشار:آخوندی

201

کد خبر: 758449

وب گردی

وب گردی