فراخوان اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری تظاهرات گسترده در چهارشنبه

مخالفان و حامیان رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعتراضات جدیدی را برای چهارشنبه (۳۰ فروردین) تدارک دیده‌اند. این فراخوان پس از خشونت‌ها در اعتراضات ضد دولتی اخیر انجام می‌شود که پنج کشته بر جای گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ونزوئلا در دو هفته اخیر با اعتراضات ضد دولتی گسترده علیه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری سوسیالیست روبروست که به بازداشت ۱۱۷ تن منجر شده است. درگیری‌های خشونت‌بار پنج‌شنبه و جمعه گذشته در نزدیکی کاراکاس به اوج خود رسید. معترضان کوکتل مولوتف پرتاب کردند و پلیس گاز اشک‌آور شلیک کرد.

اعتراضات آتی که احتمالا با حضور گسترده مردمی برگزار خواهد شد، نگرانی‌هایی را درباره ثبات ونزوئلا در عرصه بین‌الملل به وجود آورده است. اپوزیسیون ونزوئلا درخواست دارد تا مقام‌های دولتی تاریخی را برای انتخابات منطقه‌ای که به تاخیر افتاده است،‌ اعلام کنند. آنها همچنین از تلاش‌ها برای محدود کردن اختیارات قانونگذاران و منع ورود انریکه کاپریلیس،‌ رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به سیاست خشمگین هستند.

این اقدامات همچنین با محکومیت بین‌المللی از جمله از طرف ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو شده است. مادورو به سختی مقابل تلاش‌های اپوزیسیون کشورش برای برگزاری یک رای‌گیری با هدف برکناری‌اش مقاومت کرده و متعهد شده تا همچنان به "انقلاب سوسیالیستی" که از زمان هوگو چاوز،‌ رئیس‌جمهوری سابق ونزوئلا آغاز شده، ادامه دهد. مادورو می‌گوید،‌ بحران اقتصادی کشورش نتیجه توطئه‌های سرمایه‌داری مورد حمایت آمریکاست.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 758452

وب گردی

وب گردی