وزارت راه و شهرسازی مکلف به تکمیل شبکه ملی هشدار گرد و غبار شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواشناسی کشور) را مکلف به تکمیل شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی رخدادهای گرد و غبار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه بررسی لایحه هوای پاک در ماده 25 سازمان محیط زیست را مکلف کردند با همکاری وزارت نیرو نیاز آبی زیست‌محیطی رودخانه‌ ها، تالاب ها، خورها، دریاچه‌ها و زیست ‌بوم ها را تعیین و وزارت نیرو متناسب با شرایط ترسالی، عادی و خشکسالی سالیانه نسبت به تخصیص حقآبه موارد فوق اقدام نماید.
نمایندگان مجلس در ماده 26 وزارت راه و شهرسازی (سازمان‌ هواشناسی کشور) با همکاری سازمان محیط زیست را مکلف کردند، حداکثر ظرف مدت دوسال پس از لازم ‌الاجراء شدن این قانون، شبکه ملی هشدار و پیش‌ آگاهی رخداد‌های گرد وغبار را تکمیل کند.
نمایندگان مجلس در ماده 27 نیز مصوب کردند وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری) و راه و شهرسازی، از محل اعتبارات مندرج در ردیف های بودجه‌ای و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مالی در اختیار اعم از عوارض و وجوه عمومی مکلفند طی برنامه‌ای پنجساله که به تأیید سازمان می‌رسد، حریم سبز بزرگراه‌ها و کمربند سبز شهرها و روستاهای تحت تأثیر رخداد‌های گردوغبار را با روش آبیاری مدرن و الویت استفاده از پساب‌های شهری و روستایی، ایجاد نمایند.
در تبصره1 نیز وزارت نیرو مکلف شد منابع آب مورد نیاز را از آب مازاد حاصل از تغییر روش آبیاری سنتی به روش آبیاری نوین درمناطق موضوع این ماده تأمین کند و تخصیص دهد و درصورت کسری منابع، تخصیص لازم را از محل پساب تولیدی یا منابع دیگر تأمین نماید.
نمایندگان مجلس در تبصره 2 وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) را مکلف کردند حداقل بیست درصد(20%) از منابع در اختیار خود را به توسعه کمربند سبز موضوع این ماده اختصاص دهد و به شهرداری شهرها و دهیاری‌ها پرداخت نماید.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: پورعرب

604

کد خبر: 758472

وب گردی

وب گردی