بهترین تعریف برای انتخابات فرانسه؛ غیرقابل پیش‌بینی

فاصله نامزدهای انتخاباتی در فرانسه به حدی کاهش یافته که به هیچ عنوان نمی‌توان با قطعیت از پیروزی یک نامزد نام برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه، یکی از غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات در جمهوری پنجم این کشور محسوب می شود.

در حالی که تنها 9 روز به برگزاری دور اول این انتخابات باقی مانده است، ژان لوک ملانشون، نامزد چپ افراطی به چهره شگفت انگیز این انتخابات تبدیل شده است.

در حالی که در ابتدای این کارزار انتخاباتی چنین انتظاری نمی رفت، آقای ملانشون اکنون به یک نامزد جدی تبدیل شده و پس از برگزاری دو مناظره تلویزیونی، توانسته است نظر 20 درصد رای دهندگان را جلب کند. به نظر می رسد او با مناظره ها و سخنرانی هایش، در قانع کردن رای دهندگان موفق بوده است.

ژان لوک ملانشون از فرانسوا فیون، نامزد حزب محافظه کار فرانسه و دارنده 19 درصد نظر موافق رای دهندگان پیشی گرفته و به دو نامزد اصلی یعنی امانوئل ماکرون، رهبر جنبش «به پیش» و مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه که همراهی 22 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی ها را با خود دارند، نزدیک شده است.

رقابت میان نامزدها برای ورود به کاخ الیزه روز به روز تنگ تر می شود.

پیش بینی ها برای دور دوم انتخابات، خبر از پیشتازی امانوئل ماکرون می دهد و احتمال رسیدن او به جایگاه ریاست جمهوری را بسیار قوی می داند. با این وجود بنا بر برخی نظرسنجی ها، چنانچه آقای ملانشون در کنار مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه به دور دوم راه یابد، احتمال پیروزی ژان لوک ملانشون نیز وجود دارد.

نتایج آخرین نظرسنجی ها را می توان ضربه دیگری به فرانسوا فیون خواند. او هم اکنون جایگاه چهارم را دارد و کمپین انتخاباتی اش به دلیل وارد شدن اتهاماتی همچون پرداخت از دارایی های عمومی به اعضای خانواده، چندان در جلب نظر رای دهندگان موفق نبوده است.

درنهایت بنوا آمون، نامزد سوسیالیستها در انتخابات پیش رو با نتیجه 7.5 درصد، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. آنهم در حالی که با خیانت هم حزبی های خود مواجه شده است؛ افراد کلیدی که ترجیح دادند در کنار امانوئل ماکرون قرار بگیرند.

شش نامزد دیگر از 11 نامزد این انتخابات، عمدتا از رسانه های اصلی به دور و در شبکه های اجتماعی فعالند.

به نظر می رسد آنچه درنهایت نتیجه این انتخابات و رقابت فشرده را روشن می کند، تصمیم 32 رای دهندۀ مرددی است که هنوز نامزد نهایی خود را انتخاب نکرده اند.

منبع: تسنیم

303/300

کد خبر: 758489

وب گردی

وب گردی