جان کلی: کره شمالی به جای حمله نظامی علیه ما، به حملات سایبری روی می‌آورد

«جان کلی» مدعی شد کره شمالی به احتمال زیاد به جای حمله نظامی به آمریکا، به حملات سایبری به این کشور روی خواهد آورد.

به گزارش ایسکانیوز روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشت: کره شمالی به احتمال زیاد به جای حمله نظامی به آمریکا به حمله سایبری روی می آورد.

«جان کلی» این هفته در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز مدعی شد کره شمالی به احتمال زیاد به جای حمله نظامی به آمریکا، به حمله سایبری روی خواهد آورد.

این روزنامه نوشت: در حالی که بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن تنش ایجاد شده است و احتمال اقدام نظامی از سوی هر دو طرف پیش‌بینی می‌شود، جان کلی گفت که «کیم جونگ اون» به جای استقرار یک زرادخانه معمول، بیشتر تمایل به حمله مستقیم هکرها علیه اهداف سایبری آمریکا دارد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا در این مصاحبه که قرار است امروز در برنامه «میت د پرس» شبکه ان بی سی نیوز پخش شود، گفت: در مورد کره شمالی- همانگونه که می دانید- من فکر نمی کنم در حال حاضر احتمال یک تهدید حرکتی (نظامی) علیه آمریکا وجود داشته باشد، اما مطمئنا احتمال یک تهدید سایبری وجود دارد.

لازم به ذکر است، اعزام ناوگروه رزمی آمریکا به شبه‌جزیرۀ کره و افزایش تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، بر بیم و نگرانی‌ دربارۀ امکان تقابل نظامی میان دو طرف افزوده است.

کد خبر: 758497

وب گردی

وب گردی