رونمایی از نخستین اکسترودر تولید رنگ های پودری الکترواستاتیک نانو  در دانشگاه آزاد رودهن

از نخستین اسکترودر تولید رنگ های پودری الکترواستاتیک نانوساختار کشور، در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین اکسترودر آزمایشگاهی- نیمه صنعتی تولید پوششهای پودری الکترواستاتیک نانو ساختار در کشور که توسط شرکت رنگین نانو نهال مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن طراحی و ساخته شده است. با حضور رئیس واحد، مدیر کل محترم تجاری سازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه ، معاون پژوهش و فناوری واحد، معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند و جمعی از مدیران، کارشناسان و متخصصان صنعتی رونمایی و بهره برداری رسید.

در این مراسم، دکتر شجاع رئیس دانشگاه ضمن تقدیر از دست اندرکاران این پروژه در خصوص نحوه کاربری، توانمندی ها و تفاوتهای دستگاه فوق با نمونه های خارجی مطالبی بیان داشتند و بر همکاری و حمایت در زمینه های مشارکت مالی واحد و سرمایه گذاری در روند تولید و تجاری سازی این دستگاه تاکید کرد.

دکتر مهدی رحمانی مدیر عامل شرکت رنگین نانو نهال، با معرفی جزئیات، قابلیتها، امکانات و مزایای دستگاه نموده و نمونه سازی نیز با دستگاه انجام شد.

او درباره معرفی دستگاه گفت: از جمله ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه، توان الکتروموتور و گیربکس اختصاصی این دستگاه است که با 60 هرتز فرکانس توان چرخشی تا 3000 دور بر دقیقه را تامین می کند که این روند برای اختلاط و توزیع یکنواخت نانو ذرات در کنار سایر اجزای رنگ مطلوب می باشد.

دکتر حامد افشاری، مدیر کل تجاری سازی و انتقال فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه، تجاری سازی و بررسی زمینه های معرفی محصولات دانش بنیان شرکت های مستقر در مراکز رشد را یکی از بهترین روش های انتقال فناوری دانست و ابزار امیدواری کرد، در مرکز رشد واحد رودهن در سالی که پیش رو داریم شاهد محصولات فناور جدید در حوزه فناوری و دانش بنیان باشیم.

دکتر مالک میرهاشمی، معاون پژوهش و فناوری با بیان سخنانی درباره دستاوردها و محصولات مرکز رشد واحد، دستگاه اسکترودر دوماردون شرکت نانو نهال را یکی از چهار محصول جدید شرکت های مستقر در مرکز رشد عنوان کردند که در نمایشگاه فرهیختگان اردیبهشت ماه 96 عرضه خواهد شد.

مهندس آرش احمدی معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ضمن بررسی شرایط و مقایسه کاری دستگاه تولید با نمونه های موجود در بازار خواند و گفت: شرکت رنگین نانو نهال با جانمائی در مجموعه شهرک های صنعتی دماوند و اخذ مجوزهای صنعتی لازم جهت حضور در بازارهای صنعتی استان به یکی از محصولات کاربردی شهرستان در حوزه های پزشکی و لوازم خانگی تبدیل خواهد شد.

دستگاه فوق در حال سپری کردن مراحل اخذ تاییدیه مقیاس نانو از ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 758517

وب گردی

وب گردی