پیام رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پی جاری شدن سیل و جان باختن تعدادی از هموطنان در استانهای شمالغرب کشور

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پی وقوع حادثه سیل و جان باختن عده‌ای از هموطنان مخصوصاً اهالی آذرشهر و عجب شیر استان آذربایجان شرقی پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام دکتر سیدجواد انگجی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به شرح زیر می باشد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

"الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ " البقرة: 156

کسانى که چون مصیبتى به آنان برسد، می‏گویند: ما از آنِ خدا هستیم، و به سوى او باز می‏گردیم.

انسان صابر با این منطق توحیدی ناب که هم مبدأ و هم معاد او، خداست، در برابر نعمتها شاکر است، نه مغرور، و در برابر نقمتها صابر بوده و هرگز ناامید نمی شود.

جاری شدن سیل شدید و مخرب در مناطق شمالغرب کشور و جان باختن نعدادی از هموطنان عزیز، موجب تأسف و تأثر شده و موجی از ناراحتی و اندوه را در کشور به دنبال داشت.

اینجانب بروز این حادثه ناگوار و واقعه غم‌بار جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز را تسلیت عرض نموده و ضمن ابراز همدردی با مردم شریف این مناطق، علی‌الخصوص استان آذربایجان شرقی، برای مصدومان و مجروحان آرزوی بهبودی و شفای عاجل و برای جانباختگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

بروز حوادث طبیعی همچون زمین‌لرزه، طغیان آب‌ها و جریان سیل‌ها در تمام مناطق جهان به نتایج ناگواری منجر می شود و کاملاً قابل پیشگیری نیست، ولی تا حد زیادی قابل پیش بینی و کاهش ریسک‌پذیری است امیدوارم با تدبیر بیشتر از سوی مسئولان و بهره گیری از دانش و مهارت روز، دیگر شاهد چنین حجمی از تلفات جانی و خسارتهای مالی در حوادث مشابه نباشیم.

مطمئنا مردم خوب و نوع دوست ایران بویژه مسئولان نهایت مساعی خود را در کمک به هموطنان آسیب‌دیده مبذول داشته و یار و مددرسان آنها خواهند بود.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 758677

وب گردی

وب گردی