دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز می شود

رییس امور بین الملل واحد ارومیه خبر داد: بنا به دعوت اتحادیه دانشگاه قفقاز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه دکتر جوان پور در آردهان ترکیه حضور می یابد.

دکتر سیف الدین آب برین در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه با بیان اینکه اتحادیه دانشگاه قفقاز همه ساله در یک کشور برگزار می شود گفت: این اتحادیه متشکل از کشورهای ایران،ترکیه، آذربایجان، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان و کشور های اروپایی و آمریکایی است

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با رایزنی هایی صورت گرفته، اتحادیه دانشگاه های قفقاز که مقرش در اردهان ترکیه است از دانشگاه آزاد ارومیه دعوت به عمل آمده که ضمن حضور دکتر عزیز جوان پور در این اتحادیه پروتکل پیوستن دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به اتحادیه قفقاز انجام میگیرد.

وی گفت: پروفسور قدیر گلکاریون مدیر داخلی این اتحادیه که کار هماهنگی کشور ایران را انجام می دهد زمینه های علمی و مطالعاتی بسیار زیادی در حوزه ادبیات و فرهنگ آذربایجان انجام داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست در 19 و 20 می در قزاقستان است.

به گزارش ایسکا نیوز اتحادیه دانشگاه های قفقاز فعالیت خود را از سال 2009 میلادی در ترکیه آغاز کرده است که با توجه به وجود اشتراکات بالای بین کشورهای حوزه قفقازاین اتحادیه می تواند پل ارتباطی خوبی برای ایجاد ارتباطات موثر بین جامعه و مردم باشد و عمده ترین هدف از تشکیل این اتحادیه توسعه فعالیت های فرهنگی، علمی و فناوری بین دانشگاه های منطقه است.

در حال حاضر حدود 120 دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاههای قفقازهستند که از این میان 7 دانشگاه ایرانی عضو این اتحادیه بودند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه هشتمین دانشگاه ایرانی است که عضو این اتحادیه می شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 758710

وب گردی

وب گردی