رایزنی برای تسهیل صادرات فرش ایران به روسیه

رئیس مرکز ملی فرش ایران از رایزنی برای تسهیل صادرات فرش ایران به روسیه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران،حمید کارگر در دیدار معاون بخش اقتصادی نمایندگی بازرگانی روسیه با تاکید بر ضرورت تسهیل فرایند گمرکی صادرات فرش دستباف ایر،ان خواستار رفع موانع گمرک روسیه به ویژه در قالب فعالیت های نمایشگاهی شد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران در دیدار با رستم مرادف با تبیین جایگاه و ویژگی های فرش دستباف ایرانی، به مشکلات موجود در ترخیص موقت فرش های دستباف ایرانی برای حضور در نمایشگاه های کشور روسیه و نیز حقوق گمرکی بالا اشاره کرد و خواستار رایزنی برای رفع آن شد.
معاون بخش اقتصادی نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران نیز با اشاره به شناخت و اشتیاق مردم روسیه به فرش دستباف ایرانی از تمایل خود و سفارت روسیه در ایران برای تسهیل در ورود فرش ایران به روسیه خبر داد.
وی گفت: علاقه مندیم با رفع موانع موجود و افزایش حضور صادرکنندگان ایرانی در روسیه و تشویق شرکت های روسی برای تجارت با ایران ، شهروندان روسیه با قیمت مناسبی به تنوع بالایی از فرش ایرانی دست پیدا کنند.
در این دیدار که در مرکز ملی فرش ایران انجام شد راهکارهای پیشنهادی دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مرکز ملی فرش ایران در مکاتبات متعددی با سازمان توسعه تجارت ایران و دیگر نهادهای مرتبط در پی رفع مشکلات و موانع در امر صادرات فرش ایرانی به روسیه است.

صادرات فرش ایران به 350 میلیون دلار رسید

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف از صادرات 350 میلیون دلاری فرش در سال گشذته خبر داد.
عبدالله بهرامی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: صادرات فرش ایرانی به بازارهای جدید هم بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه فرش دستبافت ایران از حیث فرهنگی - هنری، تاریخی، اشتغالزایی و ارزآوری بسیار نقش آفرین است، اظهارداشت: پارسال صادرات فرش ایران به 350 میلیون دلار رسید که نسبت به سال ماقبل 60 درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت از تدوین و رونمایی سند راهبردی فرش دستبافت در کشور خبرداد و گفت: در این سند تمامی ماموریت ها مربوط به این صنعت ، مشخص شده است.
وی افزود: برای اجرای این سند باید منابع مالی و انسانی برای آموزش، ترغیب تجار برای حضور در نمایشگاههای خارجی، دعوت از هیئت های تجاری، برقراری ارتباط بیشتر بین تجار و رایزن های اقتصادی در کشورهای هدف و غیره در اختیار مرکز ملی فرش ایران قرار گیرد.
بهرامی با بیان اینکه صنعت فرش ایران بایک سوم ظرفیت در حال فعالیت است بر لزوم حمایت جدی از این هنر - صنعت به ویژه در حوزه بیمه قالیبافان و اعطای تسهیلات به تولید کنندگان و صادرکنندگان تاکید کرد.
وی در ادامه با اعلام اینکه فرش دستبافت ایران عمری به درازای تاریخ هنر و فرهنگ ایرانی دارد، گفت: این صنعت نماد فرهنگ، ذوق و هنر ایرانی است.
بهرامی بر لزوم حفظ و صیانت از این صنعت در جامعه تاکید کرد و افزود: توجه به بهره وری و کاهش هزینه های تولید، اعزام هیئت های تجاری به کشورهای هدف به منظور توسعه بازار، دعوت از هیئت های تجاری خارجی، تبلیغات کیفیت و مزیت فرش ایرانی و حمایت از فعالان این عرصه موجب می شود تا هنر – صنعت فرش بعنوان یکی از منابع اصلی صادرات غیر نفتی جایگاه والاتری را در عرصه جهانی کسب کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 758727

وب گردی

وب گردی