سازمان بورس و دانشگاه الزهرا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و دانشگاه الزهرا امروز در دهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) این تفاهم نامه به منظور ایجاد مشارکت، گسترش و بهره گیری از توانایی های علمی، پژوهشی در موضوعات مربوط به بازار سرمایه و ارتباط بیشتر سازمان و دانشگاه است.
این تفاهم نامه در شش ماده تنظیم شده که اهم حوزه های آن فرهنگ سازی وآموزش در حوزه بازار سرمایه، پژوهش در عرصه بازارهای پولی و مالی و انتشار و تبادل کتب مختلف در بازارهای مالی است.
در مراسم انعقاد این تفاهم نامه شاپور محمدی رییس سازمان بورس با اظهار امید واری به اینکه چنین تفاهم نامه هایی بتواند امکان استفاده سازمان بورس از تخصص و دانش اساتید و دانشجویان دانشگاه الزهرا را فراهم کند ، گفت: قبلا هم همکاری با دانشگاه ها وجود داشت اما چنین تفاهم نامه هایی شرایط همکاری را تسهیل می کند.
وی اظهار امیدواری کرد با انعقاد این تفاهم نامه در حوزه طرح های پژوهشی امور اجرایی و حمایت ازپایان نامه ها سازمان بورس بتواند از یافته های دانشجویان و اساتید دانشگاه الزهرا استفاده کند.
در ادامه رییس دانشگاه الزهرا گفت: چنین تفاهم نامه هایی فرصتی است تا دانشگاه الزهرا بتواند زمنیه همکاری خود را سازمان بورس را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دانشگاه ایجاد شرایط کارآفرینی است گفت: انعقاد چنین تفاهم نامه هایی بسیار موثر است امید است با این تفاهم نامه علاوه بر جهت دهی پایان نامه های داشنجویان الزهرا به موازات آن زمینه کارآفرینی دانشجویان نیز فراهم شود. ظرفیت های زیادی در سازمان بورس وجود دارد که دانشگاه می تواند از آنها استفاده کند.

تفاهم نامه همکاری "کاشف" امضا شد

تفاهم نامه همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با شرکت کارآفرینان شایسته فردا (کاشف) امروز در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه منعقد شد.

یاشار فروهر – مدیر عامل شرکت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در این مراسم با تاکید بر این که طرح ملی کاشف نقطه اتصال بازار سرمایه با بخش آموزش و فرهنگ سازی است، تاکید کرد: با انعقاد این قرارداد آموزش و فرهنگ سازی کودک و نوجوان در حوزه بازار سرمایه مورد توجه قرار می گیرد.
وی گفت : با تحقق این مهم، مهمترین رسالت بازار سرمایه که فرهنگ سازی است ، انجام می شود.
فروهر با اشاره به اینکه سرمایه گذاران اینده از دل همین دانش آموزان امروز بیرون خواهند آمد، گفت: اشتیاقی که امروز من در نمایشگاه در میان قشر کودک و نوجوان برای یادگیری دیدم انگیزه ام را برای این موضوع بیشتر کرد.
وی ادامه داد: کودگان و نوجوانان امروز یک دهه بعد سرمایه های غلمی، فنی و اقتصادی کشور هستند .
مدیر عامل شرکت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون دانش آموز تحت پوشش مباحث کارآفرینی مجموعه کاشف هستند. این گروه ها در مقطع دبستان و دبیرستان قرار دارند و با فعالیت در مجموعه کاشف به بحث کارآفرینی را رواج می دهند.
در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت کارآفرینان شایسته فردا (کاشف) نیز با تاکید بر اینکه در این مجموعه روی آموزش مقوله کارآفرینی فعالیت می شود، افزود: تمام تمرکز ما به سمت بازار اولیه است . بچه ها را آموزش می دهیم تا ناشران موفق و خوب فردا باشند. بر این اساس با سازمان بورس و شرکت اطلاع رسانی به ایده مشترکی رسیدیم و تفاهم نامه امروز نیز در همین راستا است.
در پایان این مراسم مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و مدیر عامل شرکت کارآفرینان شایسته فردا (کاشف) این تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با دانشگاه علمی کاربردی بانک تجارت

تفاهم نامه همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با دانشگاه علمی کاربردی بانک تجارت به امضا رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه و به منظور دستیابی به مشارکت، گسترش و بهره گیری توانایی آموزشی و انتشاراتی در موضوع بازار سرمایه و همکاری بیشتر میان طرفین در شش ماده تنظیم و منعقد شد.
راه اندازی دوره های آموزشی بویژه در موضوعات تخصصی مالی اسلامی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است .
این تفاهم نامه با حضور دکتر شایگان رییس مرکز علمی کاربری بانک تجارت، جعفر زاده مدیر پژوهش این مرکز و مهندس فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دکتر فرهانیان مدیر آموزش و فرهنگ سازی این شرکت به امضا رسید.
در این مراسم مهندس فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی وخدمات بورس امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی بانک تجارت را اتفاقی مبارک در حوزه آموزش و فرهنگ سازی خواند و گفت: در شرکت اطلاع رسانی ظرفیت های مناسبی در حوزه فرهنگ سازی و آموزش و اطلاع رسانی تحولات بازار سرمایه وجود دارد وی این ظرفیت در طرف مقابل نیز ایجاد شده است لذا انتقال تجربیات و اطلاعات علمی می تواند به ارتقای فرهنگ و آموزش صنعت ک مالی کمک کند.
مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: با امضای این تفاهم نامه سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قادر خواهند بود ضمن دسترسی به اطلاعات شفاف اقدامات مناسبی در خصوص مباحث مربوط به بازار مالی صورت دهند.
وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه ظرف یک سال آینده به قراداد اجرایی تبدیل و اثرات آن در حاشیه نمایشگاه یازدهم بورس بانک وبیمه اطلاع رسانی شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 758728

وب گردی

وب گردی