دکتر نصیری : دانشگاه محل جولان احزاب سیاسی نیست

نشست بررسی و تبادل نظر نظرپیرامون سیاست های دانشگاه درسال جدید با حضور دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، معاونین، مدیران اجرایی، روسای دانشکده ها و مدیران گروههای آموزشی واحد مشهد در مرکز رفاهی فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست تعدادی ازمدیران دانشگاه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص برنامه های و فعالیتهای دانشگاه پرداختند و سئوالات و پرسش های خود را با ریاست و معاونین دانشگاه درمیان گذاشته و پاسخ آنها را دریافت نمودند.
حجت الاسلام مجید نصیری رئیس نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاههای آزاد اسلامی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو، به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره نمود و گفت: دانشگاهیان همیشه چهره های تاثیرگذار در انتخابات بوده اند و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز بدلیل تحصیل مدیران اجرایی استان در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است.
وی بر مشارکت همه جانبه آحاد مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: بایستی دانشجویان را به سمت مشارکت حداکثری درانتخابات سوق دهیم که این امر با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در دانشگاه محقق می شود.
دکتر نصیری در رابطه با بحث تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: باید تمامی گروهها و احزاب سیاسی با عدالت و انصاف سلایق خود را در دانشگاه ابراز کنند .
وی با توجه به ایام امتحانات پایان ترم و فضای انتخابات در دانشگاه اظهار داشت: البته در دانشگاه به دنبال کمپینگ های انتخاباتی نیستیم و اجازه نمی دهیم دانشگاه محل جولان احزاب و طیف های سیاسی شود.
دکتر رضا اشرف زاده معاون آموزشی واحد مشهد در این نشست به سئوالات مطرح شده از سوی مدیران پاسخ گفت و در خصوص انتخاب دانشجوی نمونه، ایجاد رشته های جدید ، ارتقاء اساتید ، آئین نامه های آموزشی و غیره مطالبی ارائه کرد.
دکتر منشی طوسی معاون اداری مالی دانشگاه نیز در خصوص مشکلات پارکینگ مجتمع آموزشی قاسم آباد، کتاب فروشی دانشگاه و ... به ارائه مطالبی پرداخت.
دکتر سید الحسینی معاون عمرانی واحد مشهد، در رابطه با سیاست های عمرانی واحد مشهد در سالجاری مطالبی ایراد کرد و گفت: تجمیع فضاهای دانشگاه و توسعه سایت قاسم آباد در سه سطح بلندمدت، میان مدت(توسعه دانشکده معماری) و کوتاه مدت انجام خواهد شد.
وی حمایت از فعالیتهای دانش بنیان را از برنامه اصلی این معاونت برشمرد و گفت : ایجاد پروژه مرکز رشد در سالجاری به مساحت 1700 مترمربع در همین راستا صورت می گیرد.
وی بالا بردن ضریب ایمنی ساختمان های دانشگاه، توسعه پارکینگ، صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری، زیبا سازی محوطه دانشگاه و ... را از اقدامات حوزه عمرانی در سالجاری بیان کرد.
دکتر حسین پیمانی زاد معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ضمن قدردانی از همکاران حوزه فرهنگی، خواستار شرکت کلیه اساتید جهت همفکری در کمیته های فرهنگی دانشگاه شد.
وی با بیان اینکه اردوی فرهنگی تفریحی دانشگاه در سال گذشته برای اساتید برگزار شده است، از برگزاری این اردو در سالجاری ویژه کارکنان دانشگاه خبرداد .
وی به گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در آینده نزدیک اشاره نمود و گفت : در این مراسم از اساتید منتخب هر گروه تقدیر بعمل خواهد آمد.
دکتر غلامعباس شکاری معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه نیز با بیان اینکه وضعیت دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه متفاوت است گفت : دانشگاههای دولتی به بودجه دولت وابستگی دارند در صورتیکه دانشگاه آزاد با درآمد شهریه اداره می شود.
وی افزود: در چند سال اخیر با اتفاقاتی که در آموزشی عالی کشور رخ داده است، برای دانشگاه آزاد رقبای جدید بوجود آمده که این امر باعث کاهش جمعیت دانشجویی در کشورشده است.
وی افزود: اکنون 90 درصد درآمد شهریه صرف پرداخت حقوق می شود که چنانچه این روند ادامه یابد و واحدهای دانشگاهی متکی به شهریه باشند، نخواهند توانست دوام آورند.
وی بر گسترش در آمدهای غیر شهریه ای و جذب حداکثری دانشجوی تاکید کرد و از مدیران آموزشی خواست در این خصوص همکاری نمایند.
دکتر سعید طوسی زاده معاون پژوهش و فناوری واحد مشهد از توسعه مرکز رشد واحد مشهد در سالجاری خبر داد وگفت: توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه ساها و درامدهای ناشی از خدمات آزمایشگاهی در سال جدید با قوت پیگیری می شود.
وی بر توجه جدی به گسترش مجلات دانشگاه در سالجاری تاکید کرد و افزود: تهیه و خرید کتاب های تخصصی به ارزش 700 میلیون تومان در سال گذشته توسط این معاونت صورت گرفت.
دکتر ناصری معاون سما واحد مشهد در این نشست با بیان اینکه امروز همکاران با درگیری و مشغله های کاری از فرزندان غفلت می کنند، افزود: مجموع مدارس سما با توجه به تجربه کلان خود در مدرسه داری، با تمام وجود در خدمت فرزندان همکاران است.
وی گفت:مهارت آموزی در مدارس سما از فعالیتهای مهمی است که مهارت های زندگی را از سنین پایین به فرزندان آموزش می دهد و آنها را برای ورود به جامعه آماده می سازد.

دریافت و انتشار: آخوندی

200.

کد خبر: 758735

وب گردی

وب گردی