"درباره معنی زندگی" منتشر شد

کتاب "درباره معنی زندگی" نوشته ویل دورانت با ترجمه شهاب الدین عباسی توسط نشر کتاب پارسه راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، "کتاب درباره معنی زندگی" نوشته ویل دورانت به تازگی با ترجمه شهاب الدین عباسی توسط نشر کتاب پارسه راهی بازار نشر شده است.

نویسنده، این کتاب را در پی درخواست مردی به نگارش درآمد که از وی درخواست کرد دلایلی به دست او بدهد که چرا نباید خودش را بکشد وگرنه خودکشی خواهد کرد. دورانت در آن وقت محدود پاسخ هایی به آن مرد داد و چندی بعد، نامه ای برای بسیاری از شخصیت های مشهور و صاحب نظر از جمله مهاتما گاندی، جورج برناردشاو، سینکلر لوئیس، جواهر لعل نهرو و آندره موروئا فرستاد و از آن ها در این زمینه یاری خواست و پاسخ های رسیده را به همراه دیدگاه خود منتشر کرد.

ویل دورانت، تاریخ نگار و نویسنده آمریکایی است و مهمترین اثر او تاریخ تمدن، مجموعه کتابی یازده جلدی است که با همکاری آریل دورانت همسرش نوشته شده است. وی در این کتاب توانسته با استفاده از آثار مورخان دیگر از هرودوت تا آرنولد توین بی مکتبی نوین از تاریخ نگاری را به وجود بیاورد.

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. این بخش ها شامل تمنای معنی، اندیشه هایی درباره ناخشنودی کنونی ما و نویسنده پاسخ می دهد را شامل می شوند و در تمنای معنای زندگی اهالی ادبیات، بازیگران ، هنرمندان، دیندارها، سه زن، شکاکان و نویسندگان پاسخ هایی را در قالب نامه به نویسنده کتاب ارسال می کنند که هر یک از این افراد نگاه های متفاوت خود برای زنده بودن را شرح می دهند.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

گرامی ...

آیا لحظه ای دست از کارتان می کشید و با من وارد بازی فلسفه می شوید؟ من تلاش می کنم با پرسشی روبرو شویم که نسل ما، شاید بیش از هر نسل دیگر، گویی همیشه آماده مطرح کردن آن بود و هیچ وقت نتوانست به آن جواب دهد، این پرسش که معنی یا ارزش زندگی انسان چیست؟ بنابراین با این پرسش بیشتر نظریه پردازها، از اخناتون و لائوتسه گرفته تا برگسون و اسپنسر، سروکار داشته اند. نتیجه هم نوعی خودکشی عقلی بود اندیشه، با نفس شرح و بسطش، گویی اهمیت زندگی را از بین برده است. رشد و گسترش معرفت، که برای آن این همه آرمان گرا و اصلاح طلب دست به دعا می شدند، به سرخوردگی ای ختم شد که روح نسل ما را تقریبا درهم شکسته است....

این کتاب با 146 صفحه ، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 12500ریال منتشر شده است.

خبرنگار: بخشی پور/انتشار:سلیمی

500

کد خبر: 758751

وب گردی

وب گردی