معاون ترامپ: دیگر دوره صبر استراتژیک آمریکا در قبال پیونگ یانگ به سر آمده است

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در بازدید از منطقه حائل غیر نظامی در مرز دو کره گفت مردم و ارتش کره شمالی نباید درباره عزم و اراده راسخ آمریکا در حمایت از متحدانش مرتکب اشتباه شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پنس ائتلاف میان کره جنوبی و آمریکا را یک ائتلاف آهنین توصیف و تاکید کرد همه گزینه ها به منظور اعمال فشار بر کره شمالی برای خلاصی از تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی این کشور بر روی میز است.

معاون رئیس جمهور آمریکا به منظور دیدار با فرماندهان نظامی، از پایگاه نظامی بونیفاس در مجاورت منطقه حائل غیر نظامی میان مرز دو کره بازدید و با نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه گفتگو کرد.

وی تاکید کرد:‌ پیشتر دوره ای از صبر و خویشتنداری استراتژیک وجود داشت ولی دیگر دوره صبر استراتژیک آمریکا در قبال پیونگ یانگ به سر آمده است.

پنس خاطر نشان کرد ترامپ امیدوار است چین اقدامات مقتضی را به منظور اعمال تغییرات لازم در سیاست کره شمالی اعمال کند. لیکن تصریح کرد: « همانگونه که رئیس جمهور این نکته را روشن کرده است، یا چین این مسئله را حل خواهدکرد یا آمریکا و متحدانش این کار را به انجام خواهند رساند. »‌

وی گفت همه گزینه ها به منظور تحقق اهداف و تضمین ثبات مردم این کشور روی میز است لیکن افزود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این موضوع را روشن ساخته است که درباره تاکتیک های خاص نظامی صحبت نمی کند.

منطقه حائل غیر نظامی، یک نوار مرزی به شدت مین گذاری شده و حصارکشی شده با سیمهای خاردار به پهنای چهار کیلومتر در مرز دو کره است که نظامیان دو کشور به طور پیوسته مشغول نگهبانی و مراقبت از آن هستند.

300/300

کد خبر: 758752

وب گردی

وب گردی