تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال/افتتاح پارک فناوری سلامت تا پایان دولت یازدهم

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های تولیدکننده از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه است، گفت: به احتمال زیاد پارک فناوری سلامت تا پایان دولت یازدهم افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی جواد موسوی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های تولیدکننده از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برای حرکت در مسیر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: از طرفی تسهیل مسیر تصویب شرکت‌های دانش‌بنیان و گشودن فضا برای استفاده از محصولات تولیدی این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف از دیگر اهدافی است که در پی تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: همچنین معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات و در اختیار داشتن مکانی ثابت بدون نیاز به پرداخت اجاره‌بها از دیگر اقداماتی است که دانشگاه‌ می‌تواند در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهد.

موسوی با بیان اینکه پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌تواند محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، گفت: زمین پارک را گرفته‌ و اقدامات ابتدایی را انجام داده‌ایم و به زودی با وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی وارد مذاکره خواهیم شد که به احتمال زیاد این پارک در دولت یازدهم افتتاح می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه تا اردیبهشت ماه مشخص می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت فناوری سلامت طی سال‌های اخیر بهبود یافته و بسیاری از تجهیزات و داروهای وارداتی در داخل در حال تولید هستند که البته چشم‌انداز این حوزه نیز بسیار مناسب پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 758794

وب گردی

وب گردی