وزیر کشور: رقم 5 میلیارد دلار را در تبادلات بازرگانی ایران و پاکستان پیش بینی کردیم

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما رقم 5 میلیارد دلار را در تبادلات بازرگانی بین ایران و پاکستان پیش بینی کردیم گفت: ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری می تواند در پیوند روابط تهران و اسلام آباد و تقویت آن موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از دیدار با "عبدالقادر بلوچ" وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: امروز بیستمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: قبلا کارشناسان حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، انرژی و صنعت بررسی لازم را انجام داده اند و امروز در اجلاس بعد از ظهر توافقات را نهایی می کنیم. این توافقات می تواند همکاری های اقتصادی و تجاری ایران را در حوزه های مختلف ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه ما رقم 5 میلیارد دلار را در تبادلات بازرگانی بین دو کشور پیش بینی کردیم ادامه داد: با توجه به مرز مشترک و بیش از 900 کیلومتر بین دو کشور و بازارچه های مرزی و ارتباطاتی که بین دو کشور وجود دارد یقینا ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری می تواند در پیوند روابط تهران و اسلام آباد و تقویت آن موثر باشد.

رحمانی فضلی گفت: همچنین افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری در افزایش میزان امنیت پایدار در مناطق مرزی ایران و پاکستان موثر است. امیدوارم با افزایش همکاری ها و مشارکت در حوزه های اقتصادی برای ایران و پاکستان گام های بلندی در مسیر توسعه اقتصادی برداریم.


وی در در مورد تجارت آزاد خاطرنشان کرد: موافقت نامه بخشی از توافق تجارت آزاد بین دو کشور مطرح است که بحث های کازشناشی بر روی آن صورت گرفته و ما باید مقررات و قوانین را در این حوزه آماده کنیم تا بتوانیم این امر را به انجام برسانیم .

خبرنگار راضیه فراهانی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 758836

وب گردی

وب گردی