توافق اولیه با بورس تهران برای تاسیس صندوق پروژه‌های ریلی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن از توافق های کلی این شرکت با بورس تهران برای تاسیس صندوق پروژه های ریلی خبر داد و گفت: این طرح در مسیر عملیاتی شدن پیش می رود.

به گزارش ایسکانیوز و از وزارت راه و شهرسازی، «نورالله بیرانوند» افزود : راه آهن یکی از محورهای توسعه‌ کشور محسوب می شود و حمل‌ و نقل ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
وی تاکید کرد: راه آهن برای رشد خود نیازمند منابع مالی است و در نظر دارد بخشی از آن را بوسیله بازارسرمایه تامین کند.
به گفته بیرانوند، بورس دارای شیوه نامه خاص و ابزارهای متنوع مالی جدید است که می‌تواند زمینه‌ساز فراهم آوردن منابع لازم باشد و برای تعامل با بازار سرمایه، بحث‌های کارشناسی آغاز شده است.
این مقام مسئول گفت : سال گذشته به صورت محدود از امکانات بازار سرمایه استفاده شد، اما به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جدید و ابزارهای متنوع مالی هستیم.
بیرانوند از تلاش برای کمک به شرکت‌های خصوصی و تبدیل دارایی آنها به صکوک به ویژه صکوک اجاره خبر داد و افزود: راه‌آهن شرایطی را فراهم کرده که موجب افزایش سودآوری و کاهش ریسک این شرکت‌ها شده است.
وی اضافه کرد: راه آهن با ایجاد جذابیت بیشتر برای بازار سرمایه تلاش می کند و شرایط استفاده بیشتر از اوراق صکوک در حوزه ریلی را فراهم کند.
این مقام مسئول گفت: قرار است اوراق قرضه که حجم قابل توجهی از قرضه‌های کشور را تشکیل می‌دهد، با توافق بورس کالا، در این بازار به ‌صورت ادواری عرضه و به فروش رسانده شود که این اقدام با توجه به شفافیت و قابلیت رقابت در بورس کالا نتیجه مثبتی خواهد داشت.
بیرانوند پیرامون نامگذاری سال 96 (اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال) گفت : برنامه های راه آهن برای امسال همسو با دیگر دستگاه هاست و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ای عملیاتی در دست تهیه قرار دارد، که جزییات آن اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: راه‌آهن یکی از صنایعی است که اشتغال بادوام و بلندمدت دارد یعنی دیربازده، اما پایدار و مستمر است .
عباس آخوندی وزیر راه وشهر سازی اسفند ماه پارسال اعلام کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده برای پنج سال آینده، میزان سرمایه گذاری 280 هزار میلیارد ریالی ( 28 هزار میلیارد تومانی) برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور مورد نیاز است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: پورعرب

604

کد خبر: 758903

وب گردی

وب گردی